Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Første service...prisene spriker mye?  (Lest 847 ganger)

Powerflux

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1202
    • Vis profil
Første service...prisene spriker mye?
« på: Torsdag 27. Februar 2020, klokken 17:09 »
Sjekket pris hos Mobile og fikk prisen kr. 2520. Dette var uten bytte av pollen filter og dette måtte isåfall bestilles ekstra. Det samme gjaldt bremseservice.

Tok så en telefon til BNH og fikk prisen kr. 1340. Her skulle pollenfilter vurderes og evt byttes hvis det var påkrevd.

Må jo si at service hver 15000 virker i overkant ofte og kr 2520 uten at hverken pollenfilter eller bremseservice inngår er jo merkelig dyrt! Hva får man egentlig for pengene?
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

arthur

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2732
    • Vis profil
Sv: Første service...prisene spriker mye?
« Svar #1 på: Torsdag 27. Februar 2020, klokken 18:28 »
Et stempel i boka.
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

Powerflux

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1202
    • Vis profil
Sv: Første service...prisene spriker mye?
« Svar #2 på: Mandag 09. Mars 2020, klokken 14:24 »
Et stempel i boka.
Og det var vel omtrent det jeg fikk......

Service ble tatt hos BNH til kr 1340.
Recall på vannpumpe ble ikke tatt grunnet mangel på deler, dette blir tatt senere.
Trodde vel at på en bil som knapt burde trenge service de første årene så er kupèfilter en av de få tingene som burde byttes....
Der tok jeg altså feil!!
Kunne ikke se av servicerapporten at dette var gjort så tok ut filteret selv for å kikke. Dette vår skikkelig møkkete og med en god del bøss og gamle blader. Ingenting gjort der altså ::)

Tok en tlf til BNH i morges for å finne ut av dette og da fikk jeg meg fortalt at neida, Hyundai spesifiserer filterbytte hvert annet år så da blir det ikke en gang åpnet for å sjekke tilstand.
Da kan man jo lure på vitsen med service så ofte som 1 år/15000 km ::)
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.