Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Planlegger ferie, ønsker tips til hotel Berlin/Hamburg + legolandtips..

Startet av AreGar, onsdag 21. mars 2012, klokken 20:01

« forrige - neste »

AreGar

Planlegger å kjøre til Slovakia i påskeferien og siden bilen er full av unger tenker jeg å ikke ta en hinsides lang kjøring, tenker derfor å stoppe i Berlin og sove over.
Berlin er omtrent på halvveien og det er jo kurant.
På returen lurer jeg på om jeg skal svinge innom Legoland da det sikkert blir populært, i tilfelle tenkte jeg på å legge overnatting til Hamburg, da det er 3 timer ca til Billund og 3 timer fra Billund til ferja i Hirtshals. Da får vi kanskje 5 timer i Legoland, er det "nok" ? Hvor mye må man regne med å legge ut med inne i parken? Er vel 20 år siden jeg var der så husker lite..hehe... Har med to gutter på 1/3 år.

Noen som har noen gode tips her? Tenker i hovedsak på om det er noen bra og billige hotell langs veien i områdene jeg tenker å stoppe. Gjerne også Legoland-tips.

mohpet

2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker


AreGar

Sitat fra: mohpet på onsdag 21. mars 2012, klokken 20:05
Kanskje du er på feil forum?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk


Nja, står nå som beskrivelse på forumtråden:
"Her kan vi diskutere alt annet, som ikke nødvendigvis må være relevant for elbiler."


Derfor tenkte jeg at det kunne vært fint sted å spørre.

Joachim

Det var sikkert ment som at vi med elbil ikke kommer så langt :) Jeg kan dessverre ikke hjelpe da jeg aldri har dristet meg lenger enn nord-tyskland. Legoland har jeg ikke besøkt på rundt 20 år...

AreGar

Sitat fra: Joachim på onsdag 21. mars 2012, klokken 20:49
Hmmm. Leste jeg ikke akkurat denne på dcn.no? Hehe :)

Det gjorde du nok ;)
Er kjekt å sjekke med flere forum da det er forskjellige mennesker på forskjellige forum.. :)

AreGar

Sitat fra: Joachim på onsdag 21. mars 2012, klokken 20:54
Det var sikkert ment som at vi med elbil ikke kommer så langt :) Jeg kan dessverre ikke hjelpe da jeg aldri har dristet meg lenger enn nord-tyskland. Legoland har jeg ikke besøkt på rundt 20 år...

Mener jeg så engang at de ikke ville ha off-topic forum her fordi det kunne man ta på et annet forum, så det er nok det han sikter til.. Men siden denne forumdelen er her så tenkte jeg at jeg kunne prøve. Er vel en del småbarnsforeldre osv som kanskje kan si noe her.
I verste tilfelle får de heller bare slette tråden om dette blir for mye.

Joachim

Har blitt litt hektet på dcn etter Aspiranten (tror jeg det var) linket til en vaskeguide der. Skriver dog ikke så mye der - enda ;)

Gleder meg til å svinge poleringsmaskinen over leafen når utstyret kommer i hus!

Edit: Det må da være rom for å prate litt "piss" her inne?

elektrolux

Før vi begynte å kjøre med medbrakt "Hotel" i form av Viano Marco Polo Camper brukte vi F1 og Etap hoteller i Europa.

Ligger tett langs enhver kjørerute, og 3 personer kan overnatte komfertabelt og rent på disse selvbetjente hotellene for rundt 250 kr for hele rommet.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

AreGar

De var kjekke de hotella der..
Ser ut som små shippingcontainere stablet bortover.. :D

Antar rommene er ganske små?
Det er maks 2 voksne + 1 barn står det, da vi har 2 unger med oss kan det kanskje bli et problem.
Men absolutt noe å ha i bakhodet om vi parkerer ungene hos besteforeldre og skal ut å farte på egenhånd senere :D

sven erik

Om ikke barna er for store er f 1 hotella ok  det er ikke små rom men en nå på felles toaletter i gangen   Å en får lade elbilen der   Skal du med elbil 

AreGar

Skal kjøre 1500 km på 2 dager så blir nok dårlig med elbil ;)

Delt bad vil jeg gjerne unngå om det går, så det blir nok et "vanlig" hotell for denne turen.

elektrolux

På F1 hotel deler du bad og toalett

På ETAP er det bad og toalett på rommene.

Du kan, om ungene er fornøyde med det, bruke et rom til 4 personer. Da må du bestille ekstra frokost om morgenen. Regn med en gretten hotelvert når han oppdager "utnyttelsesgraden" på rommet.

Vi begynte med campingbil, da 4. familiemedlem gjorde sin entre'

Så ikke for oss betaling av 2 hotelrom.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Larvik

Ikke alltid så lett å finne hotellrom med plass til 4 i tyskland.  For rom med god plass til 4 til en rimelig penge kan anbefales:
http://www.accorhotels.com/gb/brands/hotels-suitenovotel.shtml
De har hotell både i Hamburg og Berlin ( har bare bodd på det i Hamburg selv ).
Sitering av Larviks innlegg andre steder enn elbilforum tillates kun etter skriftlig godkjennelse.
Nissan Leaf 2011 solgt
Model S85 2013.09-2016.10
Model X90

AreGar

Ungene skal ikke klage så mye..
Som nevnt er yngstemann 9 måneder så han har ikke så mye han skulle ha sagt :D
Eldstemann er 3 år og er stort sett fornøyd uansett.
Ser ikke stor grunn til å betale frokost for minstemann heller da jeg tviler på at han kommer til å spise så mye..

Har bestilt hotell på veien nedover så får vi se hva vi gjør på tilbaketuren, har jo "god tid" ennå.. Tror forøvrig at påskeaften er dårlig tid bestille hotell...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA