Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bakbremser henger og håndbrekket er slakt

Startet av Mippen, onsdag 26. februar 2020, klokken 19:08

« forrige - neste »

Mippen

Skulle selge bilen min i dag men når jeg skulle avgårde til potensiell kjøper satt bakbremsene fast. Jeg fikk løsnet de når jeg kjørte forover, men jeg hørte at bremsen lå inn mot metallet. Håndbremsen var også helt slakk. Forsøkte å bremse hardt mange ganger men ble ikke bedre. Jeg forsøkte å parkere i en bakke for å se om Håndbremsen virket, men bilen trillet sakte forover. Syns også bremdehåndtaket ble slakkere. Bilen har akkurat vært på service. Hva tenker dere som bør gjøres? Kan dette være en reklamasjon siden bilen har vært på service, eller er det noe annet som har blitt ødelagt? Skal prate med verkstedet i morgen. Har reparert bremsene bak for 2 år siden. Da ble det byttet bla. bremsesylinder, rengjort og byttet bremsesko. Har skjønt at bremsene på de bilene har en svakhet. Har aldri hatt problemer med bremser på andre elbiler jeg har hatt. På upen kjører jeg stort sett med regenerering av.
Fremtiden er elektrisk.

MadsV

Mulig handbrekkwire som er ødelagt. Du får det ikke som reklamasjon etter en service.
Up er en enkel og billig bil, laget med deler vw har brukt i tiår. Jeg har vertfall ikke høye forventninger til en så billig bil. (Har byttet alt bak selv for 6mnd siden, de henger litt igjen nå)

Typhoon7

Hadde en e-up! i 4 år. Har aldri opplevd dårligere trommelbremser. På min ble de utbedret 3 ganger inkl bytte av wire på garanti. Møller klarte også å montere de feil den ene gangen.

Mippen

#3
Dilemma blir hva jeg skal gjøre i forhold til salg. Skal jeg ta den inn på verksted og reparere den eller skal jeg slå av prisen slik at den blir billigste bilen på nettet? Jeg må skrive at bakbrems må repareres i så fall. Nå har jeg akkurat kostet på den service til et par tusen. Vil helst få noe igjen for den også. Ser at biler begynner å krype under 70.000 nå. Sist jeg fikset bakbremsene for to år siden betalte jeg vel 6000. Jeg sjekket riktig nok ikke pris flere steder fordi de skulle egentlig gjøre noe annet når bilen var inne, men så ble jeg oppringt med beskjed om at det burde gjøres, og at de kunne gjøre det. Når jeg byttet foran sparte jeg 4000 kroner i forhold til dyreste verksted med å ringe rundt og sende epost.
Fremtiden er elektrisk.

Mippen

Nå er bilen solgt. Jeg solgte den uten å fikse bremsen. Slo av 10k i forhold til billigste på finn fordi bakbremsene må ordnes og fordi jeg selv mener dekkene snart bør byttes. Kjøper mente imidlertid at dekkene var gode nok en stund til. Grei del for han og grei deal for meg. Det er ikke sikkert jeg hadde tjent så mye på å bytte bremsen. Ser at prisene på bilen har stupt de siste par ukene i takt med at det kommer flere Mii og Citigo på veien. Så i kveld rett etter jeg hadde solgt bilen en annen e-Up som var nyere med lavere kilometer enn min til samme pris som jeg ville ha for en uke siden. Den hadde alt på stell i følge annonsen og ble levert med 12 måneders bruktbil garanti. Tror derfor jeg har vært heldig tross alt.
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA