Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Grønn Kontakt - oppkjøp og internasjonal ekspansjon

Startet av goggo, torsdag 19. desember 2019, klokken 21:01

« forrige - neste »

Elmo

Jeg klaget egentlig ikke på at TU artikkelen var "stengt" men at ingen av kommentarene være direkte relatert til emnet  ;)
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

goggo

Grønn Kontakt ( Gronn Kontakt UK Ltd ) har kjøpt Vattenfall sine ladere i UK.
https://insideevs.com/news/404918/statkraft-acquires-vattenfall-charging-network-uk/

Da har de etter hva jeg forstår kjøpt 2 små operatører i Tyskland (E-Wald og eeMobility), og en liten operatør i UK (Vattenfall UK).
Vel vel - det er jo en start.

På tide de får til en Burger King avtale for hele Europa nå, så blir det bra  ;)
Må si jeg er veldig fornøyd med de BK installasjonene de har fått opp på Grelland og Lier, de har blitt mine foretrukne ladestasjoner på mine turer mellom Kristiansand - Oslo.

mvh
Hugo

Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Marius Kotsbak

Sitat fra: DeepFu på mandag 23. desember 2019, klokken 12:07
Nei, jeg glemmer det ikke. Jeg mener det riktigste blir å bruke en felles enhet for energimål når man skal snakke om dyrt eller billig. Ja, en elmotor er mye mer effektiv enn en dieselmotor, men det endrer ikke på det faktum at kostnaden pr energienhet er svært lav for diesel jfr elektrisitet. Og jeg tror mange har godt av å høre det. Svigers ble i alle fall ganske stille når jeg regnet litt på energikostnaden for han, etter at jeg ble litt lei av å høre at jeg "snylter" med å kjøre "gratis" med elbil, mens han betaler i dyre dommer for dieselen.

Pleier du å sammenligne prisen pr kWh (eller kJ) i mat på restaurant, på McDonald's og på Rema også? Det er praktisk nytteverdi for pengene som teller.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

DeepFu

Sitat fra: Marius Kotsbak på lørdag 25. april 2020, klokken 11:43
Sitat fra: DeepFu på mandag 23. desember 2019, klokken 12:07
Nei, jeg glemmer det ikke. Jeg mener det riktigste blir å bruke en felles enhet for energimål når man skal snakke om dyrt eller billig. Ja, en elmotor er mye mer effektiv enn en dieselmotor, men det endrer ikke på det faktum at kostnaden pr energienhet er svært lav for diesel jfr elektrisitet. Og jeg tror mange har godt av å høre det. Svigers ble i alle fall ganske stille når jeg regnet litt på energikostnaden for han, etter at jeg ble litt lei av å høre at jeg "snylter" med å kjøre "gratis" med elbil, mens han betaler i dyre dommer for dieselen.

Pleier du å sammenligne prisen pr kWh (eller kJ) i mat på restaurant, på McDonald's og på Rema også? Det er praktisk nytteverdi for pengene som teller.
Ja, selvfølgelig gjør jeg det. Uten at jeg ser hva poenget er?
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA