Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skjermen fryser når jeg søker etter "firs"...

Startet av Rosstopher, onsdag 26. februar 2020, klokken 09:22

« forrige - neste »

Rosstopher

I dag hadde jeg lyst til å høre på Leonard Cohen - First We Take Manhattan i bilen (2016 S 90D, MCU1). Jeg søkte opp "firs", og da ble skjermen svart med Tesla-logo, og den restartet. Det var tilsynelatende en "lett" restart da den tok kortere tid enn når jeg gjør det manuelt med hjulene på rattet, og nettradio og kart kom tilbake nesten øyeblikkelig etter restart.

Jeg prøvde å søke etter andre ting; "once upon a time" og "for those about to rock" og det fungerte helt fint. Når jeg skriver "f" går det fint og søkeresultatene vises, samme med "fi", og "fir", men når jeg skriver "firs" så fryser og restarter skjermen.

Jeg har prøvd manuell restart av skjerm med hjulene på rattet, jeg har slått bilen av, sittet stille i 6 minutter og startet den på nytt og jeg har nullstilt triptellerne. Dette har ikke hjulpet.

Tips til fiks? Må den på verksted? Alt annet i bilen (inkludert Spotify og nettradio) fungerer som det skal.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

goggo

Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Klykken

Skjer titt og ofte det der og virker som det er litt tilfeldig hva som forårsaker denne rebooten.
Men har begynt å benytte mobilen for å finne sanger i spotify og streame via bluetooth istedet pga dette.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

k1

Måtte jo prøve dette på min også etter å ha lest dette.
Joda «firs» fryser og rebooter MCU...

cra

Så bilen har også problemer med danske tall?  :laugh:  JEg kjenner mange som går i frys når de skal forholde seg til firs, femoghalvfjers osv.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Muffinman

Bare du ikke kjører i to og halv tres, så går det riktig bra  :police:

cra

To og halv tres går akkurat under radaren (pardon the pun) i femtisona, så det er nulls tress!  :laugh:
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

k1

Sitat fra: cra på onsdag 26. februar 2020, klokken 15:39
Så bilen har også problemer med danske tall?  :laugh:  JEg kjenner mange som går i frys når de skal forholde seg til firs, femoghalvfjers osv.

Selv med danish language selection i bilen går den i krøll..  ::)  :laugh:

Polestar

Sitat fra: k1 på onsdag 26. februar 2020, klokken 16:36
Selv med danish language selection i bilen går den i krøll..  ::)  :laugh:
Med både engelsk og norsk også? En syltynn (dog, tjukkere enn den danske) teori fra min side er at søkeresultatet inneholder et ugyldig tegn for valgt språk i bilen.
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

k1

Sitat fra: Polestar på onsdag 26. februar 2020, klokken 17:15
Sitat fra: k1 på onsdag 26. februar 2020, klokken 16:36
Selv med danish language selection i bilen går den i krøll..  ::)  :laugh:
Med både engelsk og norsk også? En syltynn (dog, tjukkere enn den danske) teori fra min side er at søkeresultatet inneholder et ugyldig tegn for valgt språk i bilen.

Fryser og rebooter uavhengig av norsk, engelsk og dansk språkvalg satt i bilen  ;)

k1

Ingen andre med MCU1 som opplever dette?
(Evt med MCU1 og sw 2020.4.1)

Ikke at det er noen big deal, kan jo enkelt omgåes med å bare søke på resten av ordene, men mer en merksnodighet.

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

kodax

..og så er det jo akkurat litt for sent nå å be Leonard bytte tittel på låta
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Mdah

Sitat fra: k1 på onsdag 26. februar 2020, klokken 17:30
Ingen andre med MCU1 som opplever dette?
(Evt med MCU1 og sw 2020.4.1)

Ikke at det er noen big deal, kan jo enkelt omgåes med å bare søke på resten av ordene, men mer en merksnodighet.

Har også hatt det samme i det siste, men ikke hele tiden. 3 åringen i baksetet ville desperat høre på "ro ro til fis" og bilen rebootet hele tiden her om dagen. Ga opp tross hyl og skrik. Gjaldt andre sanger også tror jeg. Så for meg at det var tegn på den berømte MCU feilen på MCU1 (har også 2020 4.1, på en 2015 P85D). Får reboot på "firs" her nå også.. Har meldt dette inn til Tesla og stilt sp. om MCU er på vei til å havarere. Har servicetime (allerede planlagt) fredag, skal se hva de sier.
2015 P85D - Sportsunderstell - CCS - MCU2

1000kwh

Hadde det en periode i fjor, men det gav seg av seg selv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA