Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nissan E-NV200 Diesel/Bensinvarmer ønskes!

Startet av Skalmers, onsdag 26. februar 2020, klokken 09:00

« forrige - neste »

Skalmers

Hei!

Vi har en Nissan E-NV200 Evalia 7 seter og en E-NV200 varebil.

Kjekke biler begge to, som holder til det meste av vårt bruk.

MEN, det blir kaldt ja. Og det brukes mye strøm på oppvarming! :)

Noen som har ettermontert diesel eller bensin varmer, som kan gi meg tips til hvor dette kan skaffes? Ble det en luftvarmer, eller vannvarmer? Integrert mot bilens elektronikk/varmestyring eller eget opplegg?

På forhånd takk for alle svar! :)

Ebe

2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

leafnor

#2
Har ikke E-NV200, men sliten 2012 Leaf.
Monterte luft dieselvarmer. Tråd her:
https://elbilforum.no/index.php?topic=43352.0
Kjørte i går som eksempel tur retur Spongdal fra Ranheim her i Trondheim, 6 mil totalt.
-4 til -6 grader kun på dieselvarme. LeafSpy meldte 8,8 kWh forbruk på 6 mil, det er 145 Wh/km. Uten diesel ville nok forbruket vært på 2-3 kw i varmer, og turen tok 1 time. Så forbruk på 180-190 Wh/km. Og lite igjen på batteri når hjemme igjen.

Men i en E-NV200 skulle det kanskje være greiest å satt inn en komplett enhet, og så få på et hull et sted for eksosen.
En slik:
https://www.ebay.com/itm/5KW-12V-Parking-Heater-Air-Diesel-Oil-Car-Warmer-for-Motor-Home-Trailer-Truck/362781784656?hash=item54777aba50:g:hXgAAOSw3DpdpZS5
eller slik:
https://www.ebay.com/itm/Car-Fuel-Diesel-Air-Heater-Forced-Air-Parking-Remote-Controller-4-Holes-5KW-US/352854742786?hash=item5227c81702:g:gQgAAOSwed9dzmQ4

Krever tilførsel av 12V, og et hull et sted for eksosrøret. Siste er nok den største "hodepinen" om en ikke vi lage noen ekstra hull.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA