Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kommer snart til Norge, EQA er ny og kompakt elektrisk SUV fra Mercedes

Startet av Electric cars in Norway, tirsdag 25. februar 2020, klokken 16:35

« forrige - neste »

LFC

Motoren er jo helt krise.
190Hk i en moderne elbil er latterlig i forhold til prisen.
Bør i hvert fall være 250hk ++
Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

Trond.m

Sitat fra: LFC på tirsdag 26. januar 2021, klokken 18:20
Motoren er jo helt krise.
190Hk i en moderne elbil er latterlig i forhold til prisen.
Bør i hvert fall være 250hk ++
Tja. Synes egentlig det er bra at noen bryter trenden med overdrevne ytelser. Det kan bety lavere forsikringspremie for kundene.

oivindg

Kommer vel en firehjulstrekker med 270 hester også. Fint at folk kan velge. Tror 190 hester holder for mange.
2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

Trond.m

Sitat fra: oivindg på tirsdag 26. januar 2021, klokken 20:34
Kommer vel en firehjulstrekker med 270 hester også. Fint at folk kan velge. Tror 190 hester holder for mange.
190 HK på forhjulsdrift er jo mer enn nok. e-golf har 136 HK.

MooCow

Sitat fra: LFC på tirsdag 26. januar 2021, klokken 18:20
Motoren er jo helt krise.
190Hk i en moderne elbil er latterlig i forhold til prisen.
Bør i hvert fall være 250hk ++

Enig, hadde fort blitt favoritten min om han hadde hatt antydning til motor, blir jo sjølvsagt sprekare med 4-hjulstrekk og større batteri, men i beste fall ned på 6-talet antek eg. (Og prisen vil jo auka og)

dundun

190 hester er sprekt i en småbil. Ikke alt trenger å være dragster.

Synes denne ser fin ut, hadde definitivt vært på shortlist om jeg var ute etter såpass liten bil - Mercedes vet hva de driver med.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

heiho


turfsurf

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

Vanlig GLA veier  1600-1690-1780 kg avhengig av motor og utstyr kommer vel på toppen.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

anorway

Da er salget i gang!

Noen som har bestilt? Noen som vurderer?

https://kampanje.mercedes-benz.no/aktuelts/eqa?gclid=CjwKCAiA9vOABhBfEiwATCi7GFT9Pg9nzfcDWj6uLacdTNmlEppO8hyqMY05_HAzUY5JTiQjYibAAxoCxIgQAvD_BwE

Markedslansering tilbys EQA 250 med 190 hk og inntil 426 km rekkevidde (WLTP).
Pris fra kr. 417.900,- inkl. frakt og levering.

EQA 250 Progressive
Nå kun 449.900,-.
Besparelse: 7.300,-
Besparelsen gjelder kundeutbytte ved kjøp av utstyrspakke.

EQA 250 Progressive – utstyr inkludert:
Progressive Line, Metallic lakk, Tilhengerfeste, oppvarmede seter foran, Smartphone integrasjonspakke og oppvarmede vindusspylersystem.


EQA 250 Progressive Edition Plus


kun
506.000,-
Besparelse 8.100,-

EQA 250 AMG Edition


kun
526.000,-
Besparelse 7.400,-


heiho

Syntes det var ganske drøye priser for en fossilkonvertert "SUV" med 190hk forhjulstrekk og dertil dårlige WLTP-tall og ladehastighet. Mulig det bare er meg?

anorway

Sitat fra: heiho på fredag 05. februar 2021, klokken 12:12
Syntes det var ganske drøye priser for en fossilkonvertert "SUV" med 190hk forhjulstrekk og dertil dårlige WLTP-tall og ladehastighet. Mulig det bare er meg?

Enig. Den rimeligste på 416,900,- er ganske strippa for utstyr. Så må man jo fort opp på 500K +.

Moas

2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

turfsurf

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

heiho

Sitat fra: Moas på fredag 05. februar 2021, klokken 14:08
Sitat fra: turfsurf på fredag 29. januar 2021, klokken 07:13
Sitat fra: heiho på torsdag 28. januar 2021, klokken 23:29
Småbil? Bilen veier over to tonn.
Det er helt latterlig for en så liten bil. Typisk fossilkonvertering.
Egenvekt over 2,4 tonn

Nei, egenvekt er 2040kg inkl. fører.
Tillatt totalvekt/GVWR(som du refererer til) er 2470kg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA