Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla åpner sin første Supercharger V3-stasjon i Norge

Startet av jorgror, tirsdag 25. februar 2020, klokken 13:42

« forrige - neste »

Skjøteledning

Kan bekrefte at Lier North har fått CCS på plass. Ladet der i går.

tornaldo

Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Vesel

Fikk 203 kW ved 19%, med avtagende ladehastighet. Fett.  :+1:
Synes laderne lå litt langt fra E18 da. Dessuten er det kanskje ved et kjøpesenter at man minst behøver slik superhurtig lading.

Kommer snart superchargere ved Tvedestrand og Langrønningen også, så begynner å bli latterlig tett med dem mellom Tvedestrand og Asker. Synes det burde blitt bygd nye i Rogaland og Agder også, der er det et stykke mellom dem. Utrolig nok var det ikke en eneste supercharger mellom Lyngdal og Haugesund frem til i fjor. Ikke mellom Dombås og Ålesund heller.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

z4rd

#78
SuC Vikeså har ikke vært plass før 2019? Mener jeg har vært der tidligere enn i fjor med min gamle TMX.

EDIT: så nå på supercharge.info at Vikeså åpnet 21. juni 2018. Så den har straks vært åpen i 2 år.

Forøvrig hatt bilferie på vestlandet flere ganger og det har vært uproblematisk. Var skeptisk til å begynne med da jeg syntes det så litt tynt ut på kartet, men om sommeren i alle fall var forbruket så lavt at vi kom veldig langt selv når vi overnattet på plasser uten lademulighet. Synes forbruket generelt var lavere mtp lavere hastigheter også... men for all del. Må gjerne bygges mer der - men er altså brukbar dekning nå - selv for en X75D.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Vesel

Sitat fra: z4rd på torsdag 14. mai 2020, klokken 06:50
SuC Vikeså har ikke vært plass før 2019? Mener jeg har vært der tidligere enn i fjor med min gamle TMX.

EDIT: så nå på supercharge.info at Vikeså åpnet 21. juni 2018. Så den har straks vært åpen i 2 år.
Ja, her var det jeg som huska feil. Både Vikeså, Åndalsnes og Ørskog åpna i forfjor, ikke i fjor.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA