Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Jaguar J-Pace (2021)

Startet av JorgenM, mandag 24. februar 2020, klokken 18:37

« forrige - neste »

xyzzy

Sitat fra: Vaduz på mandag 03. august 2020, klokken 11:59
Jeg vil heller tro at det er litt eldre folk som ikke er så tech interesserte men som fremdeles synes det er litt stas med jaguar og «luksus/status» merke etter at det ble avgiftsfritt:) Mange av eierne vet nok ikke hva et forum er og holder seg nok på fb.

Min grunn:

Jeg var langt mer aktiv da jeg undersøkte info om bilen, og når det skjedde ting - eks. man ventet på kampanjen med lenger rekkevidde.

Nå er det lenge siden det har skjedd noe større med bilen, og bilholdet i det daglige er problemfritt. Langturer med lading har det ikke blitt siden 2019 for min del, og nå er jo uansett de fleste klar over hva den faktiske ladeytelsen er - så færre som viser "jeg får endelig 100 kW" og færre som klager på at ladeytelsen er mindre enn dette i praksis.




JorgenM

Muligens dårlige nyheter om j-Pace:

https://www.motor1.com/news/491757/jlr-cancels-mla-platform-jaguar/

- During a recent investor call, JLR Chief Financial Officer Adrian Mardell said development of Jaguar vehicles for the EV-friendly MLA platform was over, according to Automotive News. The modular design was aimed at carrying everything from fully electric powertrains to internal-combustion power. It was the basis for the now-canceled XJ replacement, not to mention the long-awaited J-Pace SUV. There's been no official word on the J-Pace, but if development for MLA-based vehicles is kaput, it likely means the J-Pace is canceled before it even began.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA