Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Jaguar J-Pace (2021)

Startet av JorgenM, mandag 24. februar 2020, klokken 18:37

« forrige - neste »

JorgenM

Siden i-Pace-forumet ikke ligger på eget sub-nivå slik som hos Honda, Mazda etc så må jeg poste dette her :)

Post gjerne rykter om J-Pace her :+1:

For oss med 3 barn er baksetet i i-Pace noe trangt og etter endt vinterferietur kom diskusjonen om større bil opp hos oss i alle fall. Dette var vår første langtur, dvs så lang at vi måtte hurtiglade.

Dette har jeg funnet ut om J-Pace foreløpig:

- On sale: Late 2021 | UK price from: £70,000 (est)

- offisielt bekreftet av Jaguar
https://auto.ndtv.com/news/jaguar-confirms-j-pace-suv-in-the-works-2074557

- an electric version is expected to arrive soon after the standard car (standard = hybrid)

- the J-Pace's interior will feature OLED screens intended to raise the perceived quality of the cabin in order to rival those of flagship German crossovers

- The J-Pace is expected to be around 4.9 metres long, and its flat floor should help it to deliver impressive interior space with a healthy boot volume of at least 650 litres. (i-Pace = 4.68 metres, 557 litres)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

JorgenM

3 dager siden forrige post på i-Pace-forumet må tyde på at folk har lite problemer med bilene sine  :+1:

Noterer også at jeg har truffet 6 i-Pace her på FV17 i Namsos den siste uka i motsetning til 1 annenhver måned normalt. Det er tydelig at i-Pace-folket er på bilferie i Norge  :+1:

Relevant til topic fant jeg en artikkel der Jaguar bekrefter J-Pace:
https://www.carblogindia.com/jaguar-j-pace-suv-in-the-works/

Og forhåpentligvis blir den HEL-elektrisk slik tidligere rykter sier
"- Every new Jaguar Land Rover car will be electrified from 2020 to give customers wider options"
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

1000kwh

Sitat fra: JorgenM på fredag 31. juli 2020, klokken 21:23
3 dager siden forrige post på i-Pace-forumet må tyde på at folk har lite problemer med bilene sine  :+1:

Noterer også at jeg har truffet 6 i-Pace her på FV17 i Namsos den siste uka i motsetning til 1 annenhver måned normalt. Det er tydelig at i-Pace-folket er på bilferie i Norge  :+1:

Relevant til topic fant jeg en artikkel der Jaguar bekrefter J-Pace:
https://www.carblogindia.com/jaguar-j-pace-suv-in-the-works/

Og forhåpentligvis blir den HEL-elektrisk slik tidligere rykter sier
"- Every new Jaguar Land Rover car will be electrified from 2020 to give customers wider options"
Kanskje folk med Jaguar ikke har tid til å fjase på internett?;)

Vaduz

Jeg vil heller tro at det er litt eldre folk som ikke er så tech interesserte men som fremdeles synes det er litt stas med jaguar og «luksus/status» merke etter at det ble avgiftsfritt:) Mange av eierne vet nok ikke hva et forum er og holder seg nok på fb.

bmw2002

#4
Tror ikke det har noe med at eierene ikke vet hva et forum er. Har lenge vært en trend at folk bruker Facebook istedet for forum. Mange bilforum som har blitt en kirkegård de siste årene.

Er forøvrig fornøyd med bilen og bruker ikke så mye tid på å lese og skrive om den. Etter å ha hatt bilen i 2 år begynner jeg å tenke på hva jeg skal kjøpe om 2 år. Vurderer så langt Range Rover EV, Porsche Macan EV, Polestar 3 og flere.

Maxwell_400

Sitat fra: bmw2002 på søndag 09. august 2020, klokken 14:36
Er forøvrig fornøyd med bilen og bruker ikke så mye tid på å lese og skrive om den. Etter å ha hatt bilen i 2 år begynner jeg å tenke på hva jeg skal kjøpe om 2 år. Vurderer så langt Range Rover EV, Porsche Macan EV, Polestar 3 og flere.
Det er akkurat det, bilen virker helt fint, forumet er mest aktivt når det oppstår problemer, la oss se om de SOTA'ene som er på vei vil vekke opp forumet.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

ardevd

På Facebook-gruppene er det mye aktivitet så jeg tror folk flest vare foretrekker å ta diskusjoner om bilen der fremfor et dedikert forum

Ingeniøren

Sitat fra: ardevd på mandag 10. august 2020, klokken 18:23
På Facebook-gruppene er det mye aktivitet så jeg tror folk flest vare foretrekker å ta diskusjoner om bilen der fremfor et dedikert forum

Folk får gjør som de vil men jeg ønsker ikke å skrive under på at FB kan bruke det jeg legger ut etter eget forgodtbefinnende og eventuelt selge dette videre til en president kampanje slik de gjorde i statene.... :-1:
Blir nok hengende her selv om det er litt stille - ser positivt på det  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

RJK

Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 12. august 2020, klokken 07:06
Sitat fra: ardevd på mandag 10. august 2020, klokken 18:23
På Facebook-gruppene er det mye aktivitet så jeg tror folk flest vare foretrekker å ta diskusjoner om bilen der fremfor et dedikert forum

Folk får gjør som de vil men jeg ønsker ikke å skrive under på at FB kan bruke det jeg legger ut etter eget forgodtbefinnende og eventuelt selge dette videre til en president kampanje slik de gjorde i statene.... :-1:
Blir nok hengende her selv om det er litt stille - ser positivt på det  :)

:+1:
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Maxwell_400

Av bildene så ser det ut som en svær bil tilpasset USA, for norske forhold så er kanskje F-Pace bedre. Synes hybrid F-Pacen er en fin kombo men jeg kommer aldri til å velge hybrid igjen. Velger gjerne Jaguar igjen, maken til kjøreglede!

I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

JorgenM

For min egen del skulle jeg gjerne hatt litt bedre plass enn i-Pace har siden vi har 3 unger. Både i baksetet og bagasjerom.

Men jeg MÅ vinne i Lotto først da :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Tellus

Hvis J-Pace skal ha samme rekkevidde som Model X må den enten få et større batteri enn Model X eller bli like stygg som Model X er jeg redd. Tror ikke det er mulig å lage en SUV med pene linjer som er tilstrekkelig aerodynamisk. Håper jeg tar feil dog.

JorgenM

Skulle den bli like stygg som Model X bruker jeg heller gevinsten på huslånet  :+1: :laugh:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

turfsurf

Sitat fra: Maxwell_400 på tirsdag 22. desember 2020, klokken 09:31
Av bildene så ser det ut som en svær bil tilpasset USA, for norske forhold så er kanskje F-Pace bedre.
Blir vel på størrelse med etron. Helt greit. Men synes egentlig I-Pace er midt i smørøyet når det gjelder størrelse og form.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA