Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Styrer HW3-computeren også infotainment?

Startet av oto, mandag 24. februar 2020, klokken 15:05

« forrige - neste »

oto

"The Model 3's "full self-driving computer" consists of two boards: one with custom AI chips for autonomous driving, and a media control unit for the "infotainment" system."

Kilde: https://asia.nikkei.com/Business/Automobiles/Tesla-teardown-finds-electronics-6-years-ahead-of-Toyota-and-VW2

Dette kan/bør jo bety at vi med HW2 / HW2.5 som har betalt for FSD også vil få forbedret infotainmentsystem ved installasjon av HW3. Eventuelt blir vi stuck med en slags hybrid der hovedcomputeren er klargjort, mens vårt øvrige infotainment-system ikke kan utnytte det. Men kan infoen i artikkelen stemme?
TMX75D født oktober 2017
VW e-Golf 2015

Daniel_0007

#1
Nja er litt usikker, ** Model 3 MCU and Autopilot ECU are two boards in the same module and are functionally similar to the S/X MCU2's computer and Autopilot ECU 2.5
Så spørs om de bytter hele boardet eller kun modulen
https://teslatap.com/articles/autopilot-processors-and-hardware-mcu-hw-demystified/
Model 3 2019 LR Rwd

geear

Hadde det vært tilfelle vil jeg tro at de hadde brukt det som et salgsargument for FSD?

Typisk via en Musk-tvitring...

dragmore

Slik jeg har lest det og forstått det er HW3 kun autopilot HW, MCU er resten
Tesla Model S75D -2017  - HW3.0+MCU2.0 oppgradert, nå med nye HW3.0 kameraer!

emurof

Den styrer iallfall kameraene. Jeg har H.265 på min Model 3, som skal være HW3 i motsetning til tidligere HW-utgaver som bruker H.264 til video.

oto

Jeg så et bilde av MCU1 fra S/X. Den er en svær kladeis som henger direkte på baksiden av trykkskjermen. Det er jo  ikke tilfelle for Model 3, så kan det tenkes de har montert MCUen fysisk tett med AP-hardwaren i Model 3, som jo er dissekert her, men ikke i nyere S/X? Dvs at AP- og MCU-hardwaren er fysisk adskilt i S/X, men ikke i 3/Y?
TMX75D født oktober 2017
VW e-Golf 2015

HKS

AP-hardware og MCU er også to adskilte kort i Model 3.
Begge sitter bak skjermen, og har en vannkjølt kjøleplate mellom seg.
Tesla Model 3 Long Range

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA