Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Gjensidige forsikring.

Startet av Nickelilltroll, mandag 24. februar 2020, klokken 12:24

« forrige - neste »

Nickelilltroll

Så kom det jeg ventet på. Mail fra Gjensidige idag om at premien går opp 11 st hundrelapper/år.....

Det var da voldsomt!! Er dette grunnet fler ulykker el bare forbehold fra dems sin side?

Noen andre som fått samme beskjed fra andre forsikringsfirmaer over nyttåret?

Var så snill og IKKE start en ny tråd om hvor mye du betaler og hvor billig din er. Det er for mange variabler og henger ikke sammen. Spørsmålet var økningen :)
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Daniel_0007

Ja fikk økning fra tryg og på 7000 sjøl, gikk da over til codan som kosta litt billigere enn jeg hadde hos tryg før prisøkningen.
Tror det skyldes 2 ting, enten pga brannen på sola flyplass eller statistikken som sier tesla eiere bulker mye mer enn andre.
Model 3 2019 LR Rwd

kristtorp


Autowinder

En kollega med modell X rapporterte at Gjensidige har lagt seg høyt på Tesla siste tiden. Kan ha hatt mye skade på Tesla. Velg andre. Ingen økning for meg i if...
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

E_S

Hadde Gjensidige med YS-avtalen på Model S med gunstig pris. Nå ble det på Model 3 IF gjennom Amcar, da Gjensidige hadde lagt på 25%. Full bonus, 16000 km/år, bosatt i Oslo.
:)

1000kwh

Gjensidige hater Tesla, så styr unna!!

Nickelilltroll

#6
Sitat fra: 1000kwh på mandag 24. februar 2020, klokken 14:38
Gjensidige hater Tesla, så styr unna!!

Slapp av...Jag har i utgangspunktet en veldig grei pris på mine biler hos Gjensidige, takket vare YS-avtalen. Det var økningen som jeg synes var litt for bratt og hard uten noen grunn. Men får ta en vurdering og runde som jeg pleier og gjøre 1ggn/år.

Har en veteran V8:r som står her og forsikra hos just Amcar. Skal ta en telefon til dem og, takk for tips :)
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Counterpointer

Sitat fra: Nickelilltroll på mandag 24. februar 2020, klokken 16:19
Sitat fra: 1000kwh på mandag 24. februar 2020, klokken 14:38
Gjensidige hater Tesla, så styr unna!!

Slapp av...Jag har i utgangspunktet en veldig grei pris på mine biler hos Gjensidige, takket vare YS-avtalen. Det var økningen som jeg synes var litt for bratt og hard uten noen grunn. Men får ta en vurdering og runde som jeg pleier og gjøre 1ggn/år.

Har en veteran V8:r som står her og forsikra hos just Amcar. Skal ta en telefon til dem og, takk for tips :)
Jeg tenker at holdningen Gjensidige har vist og viser i forhold til elbiler er verd å vurdere. Personlig vil jeg ikke bruke dem uansett pris. Det finnes mange alternativer.

Orbit

@Nickelilltroll, du kan jo konfrontere Gjensidige med sine egne uttalelser:

Sitat fra: Orbit på tirsdag 04. februar 2020, klokken 15:55
....
Samtidig forteller de sine investorer dette (min utheving):
Sitat fra: https://e24.no/boers-og-finans/i/0nO1WE/solid-resultathopp-for-gjensidigeSelskapet jekket opp forsikringsprisene innen blant annet segmentene motor- og eiendomsforsikring, ifølge kvartalsrapporten. Resultatet fra forsikring fikk et løft fra økte premieinntekter. Selskapet viser også til at det blant annet var lavere store skader.

Nøkkeltallet combined ratio, som viser kostnader og skadeutbetalinger i prosent av inntektene, viser at selskapet tjente mer.

Nøkkeltallet falt til 83,0 i tredje kvartal fra 90,6 i samme periode året før, noe som viser at Gjensidige satt igjen med mer etter utbetalingene.
Jeg har full forståelse for at de driver kommersielt og vil tjene mest mulig penger. Men direkte løgn til kundene blir feil. De er ærlige nok til å fortelle finansmarkedene (fordi sannheten passer best inn der) at de har gått fra å sitte igjen med 9,4% av alt som blir betalt inn, til nå å ha 17%. Det er nesten en dobling av marginene!
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

amstray

Har KLP, ikke hørt noe om økning fra dem.
2024: VW ID4
2020: Tesla Modell 3 SR+ - solgt
2018: Nissan Leaf  40kw - solgt

E_S

Sitat fra: andersms@gmail.com på mandag 24. februar 2020, klokken 22:37
Har KLP, ikke hørt noe om økning fra dem.

Søsteren har sin Model 3 i KLP, meget gunstig pris. Kamerat har sin i JBF, samme der. Men nå er ikke KLP og JBF tilgjengelig for hvemsomhelst, da. :)
:)

Kårepåsporet

Sitat fra: knut.aulie på mandag 24. februar 2020, klokken 17:15
Sitat fra: Nickelilltroll på mandag 24. februar 2020, klokken 16:19
Sitat fra: 1000kwh på mandag 24. februar 2020, klokken 14:38
Gjensidige hater Tesla, så styr unna!!

Slapp av...Jag har i utgangspunktet en veldig grei pris på mine biler hos Gjensidige, takket vare YS-avtalen. Det var økningen som jeg synes var litt for bratt og hard uten noen grunn. Men får ta en vurdering og runde som jeg pleier og gjøre 1ggn/år.

Har en veteran V8:r som står her og forsikra hos just Amcar. Skal ta en telefon til dem og, takk for tips :)
Jeg tenker at holdningen Gjensidige har vist og viser i forhold til elbiler er verd å vurdere. Personlig vil jeg ikke bruke dem uansett pris. Det finnes mange alternativer.

Vi har hatt barneforsikringer og personforsikringer for kona i Gjensidige i nærmere 20 år, jeg har sagt opp alt, kroken på døra for Gjensidige.
Jeg kommer aldri til å tegne ny forsikring i det selskapet.
Hadde informasjonssjefen blitt sparka hadde jeg vurdert å forlenget kundeforholdet.

1000kwh

Vi kuttet også alle bånd til Gjensidige. DNB var vesentlig billigere!

Counterpointer


DagfinnN

Sitat fra: Kårepåsporet på tirsdag 25. februar 2020, klokken 08:19
Vi har hatt barneforsikringer og personforsikringer for kona i Gjensidige i nærmere 20 år, jeg har sagt opp alt, kroken på døra for Gjensidige.
Jeg kommer aldri til å tegne ny forsikring i det selskapet.
Hadde informasjonssjefen blitt sparka hadde jeg vurdert å forlenget kundeforholdet.
Veldig bra. Håper flere gjør dette.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA