Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppdatering for e-tron bakluke automatikk

Startet av Etam, søndag 23. februar 2020, klokken 22:23

« forrige - neste »

Etam

For dem som måtte oppleve «nervøs» automatikk for åpning/lukking av bakluke (fot under støtfanger), er det kommet en oppdatert programmering for dette. Mulig dette bare var et problem på 2019 modell.
Fiksen har Audi TPI 2056351/3 med beskrivelse: "Unintentional deployment of the gesture-controlled rear lid because of sensitive triggering"

Kaland

Blir sånt tatt ved service eller andre ærend til møller, eller må en klage for at de skal gjøre noe?

Etam

Hvis du har dette problemet, må du klage for å få det utbedret. Tror ikke det gjøres noe automatisk ved service, nei.

elektro

Blir den mindre sensitiv, altså vanskeligere å åpne med foten når du trenger da? :o
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

OlsenR

Sitat fra: elektro på mandag 24. februar 2020, klokken 09:31
Blir den mindre sensitiv, altså vanskeligere å åpne med foten når du trenger da? :o

Har denne oppdateringen på min og den åpner og lukker hver eneste gang, som før

Auto

Hentet min bil for litt over en uke siden, og fotsensor har aldri virket! Var innom Audi i dag, og de testet men fikk ikke til å virke. Fikk tid til en software oppdatering som skulle løse dette så får vi se om det gjør susen! Uansett bedre at den aldri åpnes, enn at den spretter opp for ingenting som andre opplever!

Trond.m

Har e-tron 50 uten komfortnøkkel. I dag oppdaget jeg at bakluken hadde åpnet seg. Jeg er sikker på at jeg ikke har trykket 2 ganger på knappen på nøkkelen. Jeg sjekket i dokumentasjonen om det var mulig å deaktivere knappen på nøkkelen for sikkerhets skyld. Det var det tydeligvis ikke.
Er det andre som har opplevet det samme ?

el-H

Sitat fra: TM på fredag 28. februar 2020, klokken 19:47
Har e-tron 50 uten komfortnøkkel. I dag oppdaget jeg at bakluken hadde åpnet seg. Jeg er sikker på at jeg ikke har trykket 2 ganger på knappen på nøkkelen. Jeg sjekket i dokumentasjonen om det var mulig å deaktivere knappen på nøkkelen for sikkerhets skyld. Det var det tydeligvis ikke.
Er det andre som har opplevet det samme ?

Jeg har opplevd dette et par ganger jeg har funnet ut at det er berøring av fjernkontrollen hvis du har den i bukselomme, det skal så lite berøring til at den reagerer.

Trond.m

ja, jeg tror du har rett. Skulle gjerne sett at man kunne deaktivere åpning med nøkkelen. Det er vel ikke mulig å lukke bakluken med via app hvis man oppdager at den er åpen. Har aldri hatt problemer med andre biler, så det tyder på at nøkkelen er litt for sensitiv.

el-H

Sitat fra: TM på lørdag 29. februar 2020, klokken 18:19
ja, jeg tror du har rett. Skulle gjerne sett at man kunne deaktivere åpning med nøkkelen. Det er vel ikke mulig å lukke bakluken med via app hvis man oppdager at den er åpen. Har aldri hatt problemer med andre biler, så det tyder på at nøkkelen er litt for sensitiv.

Utformingen på nøkkelen er jo slik at knappene er det ytterste punktet på denne så det er litt irriterende, jeg har aldri vært ut for dette på andre biler jeg heller, jeg har ikke sett at det går an å deaktivere åpning eller lukke bakluka via app nei. Da må det vel gjøres noe med nøkkelen.

mortdal

Det er fullt mulig å deaktivere åpning av bakluke med nøkkel, men det må gjøres ved hjelp av programmering. Si til forhandler på at bakluken åpner seg selv, så gjør de dette for deg.

Men det er dårlig nøkkeldesign, og man er jo uansett utsatt for at bilen låses opp av seg selv også. Synes Audi burde varte opp med noen lekre nøkkeldeksel egentlig.

el-H

#11
Så en annen tråd om dette, det er problemer med utilsiktet åpning både av bakluken og andre dører på andre biler også, hvis man ikke vil henge nøkkel rundt halsen som noe har forslag om så finnes det nøkkelvesker  for nettopp slike nøkler også en som demper signalet slik at også du unngår at noen hacker seg inn på rfid signalet og kan åpne bilen din.

Trond.m

Sitat fra: mortdal på mandag 02. mars 2020, klokken 07:54
Det er fullt mulig å deaktivere åpning av bakluke med nøkkel, men det må gjøres ved hjelp av programmering. Si til forhandler på at bakluken åpner seg selv, så gjør de dette for deg.

Men det er dårlig nøkkeldesign, og man er jo uansett utsatt for at bilen låses opp av seg selv også. Synes Audi burde varte opp med noen lekre nøkkeldeksel egentlig.
Godt tips. Jeg skal vurdere det hvis det skjer igjen. Jeg vil jo ikke se helt bort fra at det er en brukerfeil siden jeg er uvant med plassering av knappene på den nye nøkkelen 👍

Trond.m

Sitat fra: el-H på mandag 02. mars 2020, klokken 11:11
Så en annen tråd om dette, det er problemer med utilsiktet åpning både av bakluken og andre dører på andre biler også, hvis man ikke vil henge nøkkel rundt halsen som noe har forslag om så finnes det nøkkelvesker  for nettopp slike nøkler også en som demper signalet slik at også du unngår at noen hacker seg inn på rfid signalet og kan åpne bilen din.
Takk for godt tips 👍

daktari

Kan jo også bruke telefonen som nøkkel, eller det medfølgende nøkkel-kortet istedet. De som ikke har kjøpt "komfortnøkkel" unngår dette i sin helhet.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA