Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny C-Zero... eller Mjau

Startet av matsijatsi, søndag 23. februar 2020, klokken 21:20

« forrige - neste »

matsijatsi

Heia, jeg skal ha en bil nr to. Har behov for å kunne kjøre maks 5-6 mil om dagen året rundt. Bor i Enebakk og skal kjøre Enebakk - Lillestrøm. Det er vanlig gjennomsnittlig landevei med 60-70-80kmt. Om ca et år vil denne bli brukt til jobben i nærområdet og bhg kjøring, så da faller det til maks 2-3mil daglig.

Har funnet en C-Zero fra 2012 gått rundt 60k km. Jeg har egentlig fått til en god handel på denne, men etter å ha lest litt her om alle som liker Mitsubishi sin Mjau bedre enn de to franske, så lurer jeg på om jeg går glipp av noe, eller gjør en dum handel her.
Har også funnet en Mitsubishi fra 2014 med ca lik km på, men der er det ikke sikkert jeg får like god handel. Årssaken er at jeg skal bytte inn bensinbilen som i dag er nr 2 mot en av disse. Prisene på begge disse er 49 000kr (Zeroen får jeg god inbyttepris på gamlebilen, derfor søtner det avtalen litt)

Hva er deres tanker?
Bekymrer jeg meg nytteløst eller er det like greit å ta C-Zeroen?
Hva tenker dere om prisene?

arthur

Til samme pris/årgang ville jeg helt klart ha valgt Mjauen og når C-Cero er to år eldre så er valget enkelt. Kommer selv til å selge vår 2014-Mjau med kun 27.000 km og helt strøken (ikke røyk/barn/hund) og tenkte at en pris på 59.000 vil være riktig for denne. Selges ikke før etter påske så dette er ikke noen skjult salgsannonse!

Mjauen kan du forvarme når innkoblet, litt større batteri/rekkevidde og ledlys.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

edyrli

Jeg ville iallefall betalt litt mer for å få en 2014 nå som vi vet om alle forberingene den fikk.
Siden du ser på en 2012 C-Zero er det litt usikkert om du får 14,5kwh eller 16kwh. Denne endringen kom i slutten av 2012. Dersom det er den oppgraderte får man mindre batteri, men oppgraderte celler og en sterkere og mer effektiv motor.
Kan komme med en liste over hvorfor jeg mener miev er verdt noen kroner ekstra:
Sammenlikning av de oppgraderte. 2011 og begynnelsen av 2012 var de like utenom flere trinn på regenereringen.

Forvarming med fjernkontroll.
10% større batteri
LED Lys
Flere trinn på regenerering.

Rekkevidden er veldig kort på disse og 10km ekstra man får på miev kan være gull verdt.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

alda

Har en 2015 C-Zero til salgs for marginalt høyere pris, kun 38000 km. PM for mer info.
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

matsijatsi

I salgsanonsen på C-Zeroen står det 16kw og 48hk, Førstegangs reg oktober 2012. Så den er vel produsert da ganske tidlig 2012 tenker jeg. Forvarming med fjernkontroll har jeg ikke veldig stort behov for da den står i oppvarmet garasje.

Så utifra det jeg nevner over, hvor mye utgjør forskjellen på denne i Mjau hvis man går ut i fra at det er 16kw versjonen dette er?
Og hvor mye lengere kom man med den oppgraderte motoren som 2014 Mjauen har?
I forhold til en ikke oppgradert C-zero.

Eneste problemet med å bytte inn til Mjauen er at jeg fikk ballesparkbud på innbyttebilen så det skaper et ekstra stort problem da :P

edyrli

Forskjellen i rekkevidde er jo ikke allverden. Miev gikk opp fra 150-160 km NEDC med den nye motoren.
Så vil jo 2014 modellen ha de nye blokkene (LEV50e) Som har bedre levetid. Hvor stor forskjellen i levetid er vet jeg ikke.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA