Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Helt grei lakk på Model 3

Startet av Lynkjapp, søndag 23. februar 2020, klokken 18:26

« forrige - neste »

RuneW

Jeg har, som mange andre, fått litt småskader på lakken rett bak framhjulene, men det er noe annet som bekymrer meg en smule... Det er svært vanskelig å få tatt gode bilder av dette (med et mobilkamera), men det ser ut til at det er rustdannelser langs kanten av platen i panelskjøten:

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Noen andre som ser noe lignende? Er dette vanlig (på andre bilder) eller bør noe gjøres med dette (av Tesla eller meg selv)?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Ingeniøren

Skal det være slik da. Ser nesten ut som det har revnet. Ville tatt meg en tur til Tesla...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

pekle

Min er på service, så får ikke sjekka, men tror ikke det skal være slik glipe der?

ladov

Det er en glipe mellom to paneler, ingen revne.

Jeg tok noen bilder av min egen bil da jeg monterte skvettlappene og det er ganske likt, bortsett fra at jeg ikke la merke til rust der. Glippen er kanskje litt under en mm på min bil? Det er en mulighet for at dette bare er flyverust men jeg ville uansett fått noen til å se nærmere på det.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

RuneW

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 19. april 2020, klokken 19:51
Skal det være slik da. Ser nesten ut som det har revnet. Ville tatt meg en tur til Tesla...

Revnet? Hehe, nei det får være måte på krisemaksimering...  :laugh:

Det er to forskjellige plater. Dette området her (men på motsatt side):
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Bildet mitt er tatt ekstremt nærme da...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

RuneW

Sitat fra: ladov på søndag 19. april 2020, klokken 22:14
Det er en glipe mellom to paneler, ingen revne.

Jeg tok noen bilder av min egen bil da jeg monterte skvettlappene og det er ganske likt, bortsett fra at jeg ikke la merke til rust der. Glippen er kanskje litt under en mm på min bil? Det er en mulighet for at dette bare er flyverust men jeg ville uansett fått noen til å se nærmere på det.

Med "noen", tenker du da på Tesla? Jeg får mobil service om en tre ukers tid. Jeg får be ham om å ta en titt.

Det er jo ikke helt usannsynlig at det er "flyverust". Det er jo et sted man ikke kommer så lett til å få vasket vekk.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

ladov

Sitat fra: RuneW på søndag 19. april 2020, klokken 23:23
Sitat fra: ladov på søndag 19. april 2020, klokken 22:14
Det er en glipe mellom to paneler, ingen revne.

Jeg tok noen bilder av min egen bil da jeg monterte skvettlappene og det er ganske likt, bortsett fra at jeg ikke la merke til rust der. Glippen er kanskje litt under en mm på min bil? Det er en mulighet for at dette bare er flyverust men jeg ville uansett fått noen til å se nærmere på det.

Med "noen", tenker du da på Tesla? Jeg får mobil service om en tre ukers tid. Jeg får be ham om å ta en titt.

Det er jo ikke helt usannsynlig at det er "flyverust". Det er jo et sted man ikke kommer så lett til å få vasket vekk.
Det er for trangt for skikkelig vask ja. Vanskelig å inspisere også. Jeg hadde for så vidt muligheten da jeg monterte skvettlapper for noen få uker siden, da hadde jeg løs plastpanelet i hjulbuen men jeg måtte nok puttet et inspeksjonskamera inn der for å studere det skikkelig.

'Noen' kan godt være en Tesla-representant. Litt spent på hva de vil si. :)

Det du uansett *må* gjøre er å sjekke dette med jevne mellomrom, er det flyverust vil det nok ikke skje stort, er det 'ekte' rust vil du nok få bobler der og da må du ta affære. :(
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Counterpointer

En liten sprut med Korrosol/Iron X eller annen metalpartikkelfjerner (de som blir lilla og løser opp flyverust) vil vel avsløre om det er overfladisk.

Kan det spyles vekk er det ingenting, hvis ikke så bør det gjøres noe.

Toalmar

Man bør vel også passe på å ha de originale Tesla skvettlappene for å slippe diskusjon vedrørende eventuell garanti kanskje.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

RuneW

Sitat fra: Toalmar på mandag 20. april 2020, klokken 19:23
Man bør vel også passe på å ha de originale Tesla skvettlappene for å slippe diskusjon vedrørende eventuell garanti kanskje.

Jeg har ikke skrudd dem på fordi det mangler skruer på denne plastikkplaten. Det er derfor det kommer en kar fra Tesla... Jeg vet ikke om det er mulig å skru på disse med skvettlappene på eller om det er mulig å få skvettlappene til å sitte uten disse skruene...

Du kan ikke vise dette vedlegget.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Handyman

Sitat fra: RuneW på mandag 20. april 2020, klokken 20:58
Sitat fra: Toalmar på mandag 20. april 2020, klokken 19:23
Man bør vel også passe på å ha de originale Tesla skvettlappene for å slippe diskusjon vedrørende eventuell garanti kanskje.

Jeg har ikke skrudd dem på fordi det mangler skruer på denne plastikkplaten. Det er derfor det kommer en kar fra Tesla... Jeg vet ikke om det er mulig å skru på disse med skvettlappene på eller om det er mulig å få skvettlappene til å sitte uten disse skruene...

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Skruen for å feste skvettlappen sitter under lokket. Den du mangler tror jeg ikke betyr noe for skvettlappen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

RuneW

Og skvettlapper kommer heller ikke i veien for skruen når den skal settes inn?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

ladov

Tesla originale skvettlapper skal ikke gjøre det nei. Du vipper ut og skjærer av den luka og skrur fast skvettlappene der.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA