Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Charging interrupted rett etter start av lading

Startet av litium, søndag 23. februar 2020, klokken 15:15

« forrige - neste »

litium

Jeg har siste uker fått meldingen charging interrupted rett etter jeg starter lading hjemme (Easee) og rett før lading avsluttes på satt SOC. Ladingen gjenopptas automatisk etter meldingen, så det er ikke et reellt problem å lade, men litt irriterende er det jo. Andre som har sett det samme?

jlan

Har du "smart charging" på?

Obs, hvis du har både bil og ladeboks logget på Tibber,  så er det en "smart charging" knapp på hver av de, som ikke gjør helt det samme.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

litium


RuneW

Sitat fra: litium på søndag 23. februar 2020, klokken 15:15
Jeg har siste uker fått meldingen charging interrupted rett etter jeg starter lading hjemme (Easee) og rett før lading avsluttes på satt SOC. Ladingen gjenopptas automatisk etter meldingen, så det er ikke et reellt problem å lade, men litt irriterende er det jo. Andre som har sett det samme?

Ja, opplever tidvis det samme.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

matsbue

#4
Opplever også det samme på min Model X. Mulig det begynte med 2020.4.1.

Har ikke scheduled eller smart charging på, og har skjedd både med ladeboksen hjemme og med medfølgende ladekabel.

litium

Sitat fra: matsbue på mandag 24. februar 2020, klokken 08:15
Mulig det begynte med 2020.4.1.

Ja her kom det samme dagen som 2020.4.1. Rett etter nedlasting, men før installasjonen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA