Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvilken model av E-golf

Startet av GHH, lørdag 22. februar 2020, klokken 20:02

« forrige - neste »

GHH

Hei

Trenger en ny pendlerbil og vurderer å kjøpe en e-golf.  Men sliter med å finne ut forskjell på 2018/19/20 modellene. Er det noen god grunn til å velge en 2020 vs 2018 eller 19 ?
Hva med Dynaudio, er det verdt det å prøve å finne en bil med det som ekstra. Lyd er viktig for meg men litt vanskelig å bedømme det hos en forhandler hehe.

Karsko1

Det ble gjort en del endringer på modellen underveis i MY 2019. Ut i fra hva jeg er blitt fortalt fra min forhandler er skiftet på biler produsert omtrent fra uke 48 i 2018. Den synlige forskjellen er de to sorte strekene på siden av støtfangeren foran mot DRL-lysene. Om du ser etter bruktbil, vær obs på at noen kan ha ettermontert disse.

Hva gjeler Dynaudio er det en egen tråd her hvor det er diskutert. Søk litt rundt, så finner du den.

Selv var jeg i samme situasjon som deg, men på grunn av hvilket utstyr og farge jeg ønsket i kombinasjon med hvor høyt priset bruktbilene fra de aktuelle årsmodellene er, endte jeg med å bestille en ny e-Golf fra forhandler.

Håper dette kunne være til hjelp!

lars667

Det er få vesentlige forskjeller.

De nevnte pyntegreiene foran.
Gjettometer på sen 2019 og 2020 bruker WLTP-standarden, men er ganske nervøs fortsatt (altså kortsiktig gjetting, virker det som).

Du kan på sen 19 og 20-modell låse og låse opp via app.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

GHH

Høres ut som at en godt priset 2018 model kan være greit da.
Hva bør jeg regne med å betale for en 2018 med det meste av utstyr ?

lars667

Vanskelig å si. Skal en tro dette forumet og andre sider så får du dem kastet etter deg fordi VW har dumpet nybilprisen, men bruktprisene ser ut til å ligge noe over det en skulle tro fortsatt. Uten at jeg vet hva de går for. Det ligger kanskje noen til 230-240' ute der. Mange rister på hodet av at disse kan selges, når du tross alt har en ny på kampanje til 250' (++?), men det styres av etterspørsel og bruksverdi. Men du bør i alle fall ikke måtte gå høyere enn det. Har sett litt mer moderat utstyrte 2018-modeller til kanskje 230 fra forhandler, da med relativt lav km. Kan godt hende de går mye lavere enn det, men jeg vet ikke hvor mye, all tid en også ser at folk betaler mellom 150++for 190-modellen.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Counterpointer

Tror det i tilfellet Golf så er det en større del av bruktkundegruppen som er ganske merketro og ikke sjekker så mye før de kjøper en bruktbil. Hvis den kostet opp mot 400k ny så er jo bruktpris på 230k på et par år gammel bil et kupp i den gruppen.

Selv ville jeg aldri ha kjøpt en 2018 til 230k når du får splitter ny bil registrert i 2020 for 250k

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA