Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Problem med snabbladning

Startet av Brisken, lørdag 22. februar 2020, klokken 18:39

« forrige - neste »

Brisken

Var ute på langtur med vår e-tron 50 for förste gang idag.
Ladet både på 150kw grønn kontakt og 50kw fortum.
I begge tilfeller ville ikke bilen frigjöre stöpselet når ladingen var klar.
Det lyser gult og inne i bilen står "ingen nettspenning". Eneste måten å få loss det var å trekke i nødsnoret under den lille luken under motorhuven.

Hva gjör jeg for feil eller er det noe med bilen?

Spinner

Hva skjedde når du trykket på knappen ved ladeporten? Ingenting eller forsøkte porten å lukke seg igjen med støpselet i? De gangene min ikke ville løse ut har det alltid fungert å låse bilen, låse opp (evt. åpne dør) og så trykke på knappen.

daktari

Har ikke hatt problemer, men på menyen "Lade" har jeg aktivert "løs ut støpsel ved dc-lading" eller hva det heter.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Orbit

Den skal bare ha betydning ved lading til 100% (dvs automatisk frigi laderen til neste).

Tesla-bjørn hadde vel noe trøbbel på sine tester med at bilen ikke låste opp kabelen dersom parkeringsklimatisering var på. Kan det være tilfellet her?
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

elektro

Har aldri hatt problemet, og har en relativt tidlig modell av e55, men første gang jeg hurtigladet på Circle K var jeg rett og slett ikke klar over at jeg måtte trykke på knappen ved luken for å frigi laderen. :)

Etter dette har det fungert prikkfritt både på Circle K, Ionity, Fortum, Grønn Kontakt og E.On. Bare å trykke på knappen, behøver ikke avslutte lading på selve ladestolpen- eller i noen app. Også selv om klima er på.

(Har «frigi støpsel ved DC lading» aktivert, men tror ikke det har noe å si.)
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

evtronDK

Sitat fra: Orbit på lørdag 22. februar 2020, klokken 22:43
Den skal bare ha betydning ved lading til 100% (dvs automatisk frigi laderen til neste).

Tesla-bjørn hadde vel noe trøbbel på sine tester med at bilen ikke låste opp kabelen dersom parkeringsklimatisering var på. Kan det være tilfellet her?

Jeg har i weekenden ladet 5 gange på Ionity med variabel Charge Target. Alle gange frigjorde bilen selv stik efter endt ladning. Jeg har ladet to gange på Grønn Kontakt til 80% begge gange frigav bilen også selv.

Ved endt ladning holder jeg øje med om der kommer lys i den lille lampe over stikket, da kan man trække ud.
Audi e-tron 55 Quattro 2020 model fra 08/2019.

Brisken

Takk for alle svar, jeg har nok glemt å trykke på knappen!
Som vi stod ut i stormen og prövde å få til dette så var det et knapptrykk som manglet da.

Når all ekspertis er her, kom hjem med 20km rekkevidde igjen og lader med medfölgende kladd hjemme. Skal ta 2dager og 20h til fulladet!
Hvorfor får den kun ut 1.1kwh, kjenner den på nån måte at sikringen min ikke klarer mer?

Renzir

Du får uansett maks ca 1,6-1,7 kw ut av den kladden på vanlig stikkontakt. Men sjekk at ikke den står på 50% på kladden. Da lader den på 1,1-1,2 kw. Gjør den det kan du holde knappen på toppen inn og endre den til 100%.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA