Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi e-tron S 2021

Startet av Stikkkontakt, lørdag 22. februar 2020, klokken 12:39

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Da var den som mange allerede har sett offisiell.
https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/first-drive-2020-audi-e-tron-s-sportback-prototype

De første testene er meget positive hva angår kjøredynamikk. Rekkevidde vet vi lite om, men det er vel gjerne som en 55 med 1 tomme større hjul? Litt mer drag, bredere dekk og mer vekt, men med bedre regen.
Om denne skal selge i Norge må prisen være fornuftig. Selv tipper jeg 819.900 med litt mer utstyr enn 55 som standard.
-20" med 285/45 Bridgestone Alenza(bekreftet)
-S-line eksteriør med bredda hjulbuer(bekreftet)
Videre er det standard på andre dyre Audi S-modeller med sportsseter i skinn/alcantara m/minne samt 4 soners klima og ambiente belysning.
Jeg tipper at matrix også blir standard.
Noen som har fått prisindikasjoner?

elektro

Kult, selv om jeg ikke er i markedet for denne. :D

Bedre regen trengs vel ikke, men kommer vel som følge av en ekstra motor.

285 brede hjul, det lukter høyt forbruk. :o Smalere foran da? Hjulbredde har allerede vært med å gi e-tron 55 og ikke minst Taycan ufortjent mye tyn for forbruk. Selv om dette blir en performance rettet bil, er det det eneste det kommet til å bli skrevet om..

Blir vel Digital Matrix lys på denne. Blir det et tilvalg på 50/55 quattro fremover også? Da kommer jeg til spørre be om innbyttepris. :laugh:
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

turfsurf

Lurer på hvordan det blir med rekkevidde. Og litt rart de ikke har økt effekten noe mere. Blir morsomt å se hva man kan få til nå som det kommer biler med tre og fire motorer på markedet (bl.a Rivian og Plaid Model S).
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Stikkkontakt

Sitat fra: elektro på lørdag 22. februar 2020, klokken 13:05
285 brede hjul, det lukter høyt forbruk. :o Smalere foran da?

285 i alle hjørner. Alenza i denne dimensjonen har rullemotstand B og A i vannegenskaper. Mao samme som 255/50 som står på de vanlige 20". De er heller ikke dyrere å kjøpe, og de 20" S-felgene ser så bra ut at å velge noe større er uaktuelt for meg.

daktari

Et par saker jeg stusser på.
1) burde de ikke brukt torque vectoring på å gi den en skarpere turn-in istedenfor drøfting?
2) hvorfor ikke bedre ytelser?

Ergo: burde de droppet en S-versjon og heller laget en "eco"-versjon?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Stikkkontakt

Sitat fra: daktari på lørdag 22. februar 2020, klokken 16:47
Et par saker jeg stusser på.
1) burde de ikke brukt torque vectoring på å gi den en skarpere turn-in istedenfor drøfting?
2) hvorfor ikke bedre ytelser?

1) De har vel fått de egenskapene de ønsket. Testene tyder på den har betydelig bedre kjøreegenskaper(dynamikk) enn standardutgaven.
2) Ytelser og prestanda er som "Normal Audi S" S er "sportsligere" RS er sportslig og rask. F.eks Q5,A4,5,6 og 7 i S-utgave har 350 hk diesel og 0-100 på ca 5 sek.

4Matic Fanatic


Stikkkontakt

Sitat fra: 4Matic Fanatic på torsdag 27. februar 2020, klokken 12:03
Ikke allverdens forbedring på aks selv med over 500hk og nærmere 1000nm?
https://www.mestmotor.se/recharge/artiklar/nyheter/20200224/audi-e-tron-s-har-tre-elmotorer-for-mer-fart2

Ligger ute videoer der de tester den til 4,1 sek. Syns det er en massic forbedreing med 25% mer effekt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA