Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

[Om last på taket] Nei, elbilist. Dette er ikke lov

Startet av OhmPaPa, søndag 01. mars 2020, klokken 12:04

« forrige - neste »

RJK

Sitat fra: gr på mandag 02. mars 2020, klokken 11:03
Takboks på sugekopper? Djisses.. det hadde jeg ikke fått meg til å kjøre med altså, og ikke ligge bak en bil med det heller.

Skal ikke legge skjul på at jeg gjerne skulle hatt mulighet for takboks på vår Model X. Og ja, det har vært noe dritt med takboks på X5 og XC90, på grunn av høyden, men jeg bruker bakhjul eller hengerfeste til å stå på, og vil heller gjøre det enn å ha skiene på kroken. Har et godt skistativ, og det er kjempepraktisk å feste skiene på, mye mer praktisk enn takboks på høy bil, men uten poser blir alle skiene ødelagt av salt. De ruster som et helvete. Og posene og hele stativet blir fult av sand og is. Glidelåsene fryser, ikke topp.

Kanskje noe slik som dette er en løsning for å nå opp til takbokser på høye biler. Kan ligge lett tilgjengelig og samtidig ute av syne. Vurdert å bestille til meg selv, selv om Kona ikke akkurat er så høy...

https://www.ebay.com/itm/Folding-Car-Door-Latch-Hook-Step-Mini-Foot-Pedal-Ladder-for-Jeep-SUV-Truck-Roof/264615441621?hash=item3d9c4f34d5:g:VEUAAOSwrh1bc8Fo

;-)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA