Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Merker etter børstevask

Startet av castortroy, fredag 21. februar 2020, klokken 16:47

« forrige - neste »

castortroy

Har en 3 måneder gammel model 3. Har håndvasket frem til nå, men samboer kjørte den i børstemaskin idag. Ser noen merker twirls i lakken jeg innbiller meg kommer fra dette. Jeg har ikke gjort noen form for lakk behandling eller forsegling. Har noen tips om hva som er lurt å gjøre ? Behandling selv eller bestille lakk behandling ?

1000kwh

Gi streng beskjed om å aldri vaske i (børste)maskin på nytt!!:D

Enkel håndpolering kan gjøre det mye bedre og lette vask.

roso

Vil anbefale en god coating på lakken uansett, men merker etter børstevask blir det uansett :-)

z4rd

Anbefaler profesjonell lakkorrigering og coating. Hvor i landet bor du?

Jeg gjør dette med bilene mine når de er nye. Dette bidrar til at vedlikehold blir betydelig enklere og lakken er mye freshere.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

castortroy


z4rd

Anbefaler deg å ta en kikk på detailersclub.no. Sjekk forumet der. Mange dyktige og dedikerte detailere. Koster litt, men verdt hver krone mtp hvor mange timer som legges igjen i bilen med kvalitetsprodukter og pleie.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

castortroy

Elvebyen bilpleie i Drammen har 5 stjerner av 30 anmeldelser. Kun gitt 4 og 5 der i rating. Lurer på om jeg skal gå for sølvpakken til 7000 kroner, også vil de jo korrigere litt lakk/swirls som kommer i tillegg på prisen. Bilen var ny i november 2019

Daxt3r

Samme skjedde med min svarte, små svake striper heilt framme på panseret. Første og siste gong bilen blir kjørt i maskinvask.

emurof

Jeg tror jeg fikk haugevis av "swirls" etter å ha latt Flight Park vaske bilen for meg i forbindelse med flyreise. Oppdaget det ikke før en tid etterpå pga. lysforhold. Aldri mer.

Nickelilltroll

Aldrig....ALDRIG, kjør en Tesla i børstevask!! Og ihvertfall ikke en svart :o Ikke spør meg hvorfor jeg mener detta ;D

Driver med hobbybasert detailing selv. Den første Model S jeg hade var et "lost case". Der hade forrige eier tatt et antal børstevask og ikke brukt mye fornuft når det kom til lakkpleie. Eneste som kunne redde den lakken var full omlakkering av hele bilen :(

I ditt fall så går det sikkert ann ig redde lakken, en eneste børstevask trenger ikke og vare spikern. Du må inom en detailerfirma som kan ta en vurdering. De dom gjør i enkle termer er at dem slipper ned klarlakken i mikromål, cutting. Sen skal den poleres, ev vokses. Koster noen tusenlapper. Men anbefaller detta da det krever kunskap og riktig utstyr for å resette en lakk.

Jeg vil og anbefalle en coating helt på toppen(dyrt men vært det), alternativt vokse og passe på lakken ofte.
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

castortroy

Sitat fra: Nickelilltroll på mandag 24. februar 2020, klokken 12:04
Aldrig....ALDRIG, kjør en Tesla i børstevask!! Og ihvertfall ikke en svart :o Ikke spør meg hvorfor jeg mener detta ;D

Driver med hobbybasert detailing selv. Den første Model S jeg hade var et "lost case". Der hade forrige eier tatt et antal børstevask og ikke brukt mye fornuft når det kom til lakkpleie. Eneste som kunne redde den lakken var full omlakkering av hele bilen :(

I ditt fall så går det sikkert ann ig redde lakken, en eneste børstevask trenger ikke og vare spikern. Du må inom en detailerfirma som kan ta en vurdering. De dom gjør i enkle termer er at dem slipper ned klarlakken i mikromål, cutting. Sen skal den poleres, ev vokses. Koster noen tusenlapper. Men anbefaller detta da det krever kunskap og riktig utstyr for å resette en lakk.

Jeg vil og anbefalle en coating helt på toppen(dyrt men vært det), alternativt vokse og passe på lakken ofte.

Skal ha en lakkforsegling på den. Private detailere skal ha 15-17k, firmaer rundt 10, mens har sett det til rundt 4k også. Må gå for en av de.

Nickelilltroll

#11
Lønner seg uansett og bruke en lakkforsegler av kvalitet. Sett noen av de billigere varianter som fort mista effekten etter 6 måneder.

Vanskelig og si hva som er riktig pris, men jeg gjør madamen sin bil for en bedre middag, husvask og en snasen kveld hjemme ;)

Det tar fort 48 timer med herding. De produkter jeg bruker koster fort 2500kr/bil, bare i forbruksmatrialer. Men sånn sirka 8-12k for en seriøs og fullverdig lakkbehandling med en bra coating på toppen, mye mer enn det skal det ikke ihvertfall :)

Mange meninger her, like mange som det finns produkter, dyktighet og intresse ;)
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

No-name

Sitat fra: Nickelilltroll på søndag 08. mars 2020, klokken 12:43
Lønner seg uansett og bruke en lakkforsegler av kvalitet. Sett noen av de billigere varianter som fort mista effekten etter 6 måneder.

Vanskelig og si hva som er riktig pris, men jeg gjør madamen sin bil for en bedre middag, husvask og en snasen kveld hjemme ;)

Det tar fort 48 timer med herding. De produkter jeg bruker koster fort 2500kr/bil, bare i forbruksmatrialer. Men sånn sirka 8-12k for en seriøs og fullverdig lakkbehandling med en bra coating på toppen, mye mer enn det skal det ikke ihvertfall :)

Mange meninger her, like mange som det finns produkter, dyktighet og intresse ;)

Så litt på prisene lokalt,  den mest kjente vil ha 10000, pluss 2000 i året for etterbehandling,  i 5 år..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA