Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvordan verifisere H264 oppdatering

Startet av jæggen, fredag 21. februar 2020, klokken 10:50

« forrige - neste »

Theppan

Alternativet er å sjekke med Wattcat appen. Fulladet batteri og 81-82Kwh kapasitet så er H264 installert.
Jaguar i-Pace S: 2020
Dato: 21.02.2022 (OTA); S21B_21.37.2-778242
Dato: 23.03.2022 (OTA); 20.2,  BP-AAG-BD-AD-BE

Ingeniøren

#31
Sitat fra: Tellus på fredag 28. februar 2020, klokken 09:18
Tror alle har hatt en viss regen selv ved 100%. Jeg har alltid hatt det i hvert fall. Selv om man ikke merker stort til det så viser instrumentene (både pilen og tallene) at det foregår regen selv ved stappfult batteri.

Den eneste måten for oss å finne ut om bilen har fått H264 er dessverre å kjøre bilen helt tom.
Holder kanskje å kjøre til 0% og se om skilpaddemodus dukker opp rett etter. Uten H264 kan man kjøre ganske mange km før du får alvorlig redusert effekt/hastighet.

Men ikke så bra for batteriet, så det ville jeg droppet  :)

Ellers merker jeg stor forskjell på fulladet og f.esk 80% på regen. På 100% må jeg bruke bremsen da bilen knapt bremser og kan være trafikkfarlig da jeg hold på å gli ut i krysset første gang jeg ladet til 100% - mente de skulle fikse dette med H264 ?

Det enkleste er vel å ta kontakt med verkstedet og forklare problemet. Dette bør de kunne ta på dropp-in litt ut på dagen.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Tellus

Du vil aldri få maks regen på 100% av samme grunn som at du ikke får full ladeeffekt ved 100%. Det som er gjort er at Jaguar har økt regen noe ved høy SOC og også økt regen noe ved svært lav hastighet. Ingen store forskjeller så ,man merker ikke noe særlig til det.

Å kjøre ned til 0% en sjelden gang er neppe farlig. På samme måte som at det finnes et fysisk buffer på toppen så finnes det også et fysisk buffer på bunnen man ikke kan bruke.

JaguarNorge

Sitat fra: jæggen på torsdag 27. februar 2020, klokken 21:14
Sitat fra: JaguarNorge på torsdag 27. februar 2020, klokken 12:55
Sitat fra: 4Matic Fanatic på lørdag 22. februar 2020, klokken 20:55
Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 22. februar 2020, klokken 09:42
...Selv har jeg ikke hørt noe om oppdatering til H264 - må man selv ta initiativ ?
Ja, det ville jeg gjort - dvs, det gjorde jeg :)
Når det gjelder H264 ble det sagt at det skulle komme en sentral innkalling - men jeg har ikke hørt om noen i Norge som faktisk har blitt kontaktet av JLR for å avtale oppdatering?
Forhandlerne vil forsøke å oppdatere bilene samtidig som man skal inn for service eller annen planlagt verkstedbesøk.  :)

Siden dere JaguarNorge er inne her og svarer og som vel er de som mest om temaet i denne tråden. Hvordan kan man verifisere H264 er installert OK? Som sagt har jeg ikke ny batteriindikator og heller ikke noen andre tegn som viser at jeg har ny software - når jeg hentet bilen etter det som skulle være en oppgradering var alle innstillinger o.l akkurat som før. Infotainment sier bilen er oppdatert til 19C
Som kunde kan du ikke se om oppdateringen er korrekt installert. Hvis du mistenker at programvaren ikke er installert rett eller du har problemer med bilen etter oppdatering så må man tilbake til forhandleren.

Stikkkontakt

Kan Jaguar Norge fortelle om hvilke symptomer vi vil oppleve om den ikke er installert riktig?

JaguarNorge

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 03. mars 2020, klokken 10:13
Kan Jaguar Norge fortelle om hvilke symptomer vi vil oppleve om den ikke er installert riktig?
Dessverre. I slike tilfeller må bilen undersøkes av tekniker for verifisere om det er noe feil på den og hva feilen kan komme av. Så hvis det er mistanke om at noe ikke er som det skal, må forhandler kontaktes.

jæggen

Sitat fra: JaguarNorge på tirsdag 03. mars 2020, klokken 12:18
Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 03. mars 2020, klokken 10:13
Kan Jaguar Norge fortelle om hvilke symptomer vi vil oppleve om den ikke er installert riktig?
Dessverre. I slike tilfeller må bilen undersøkes av tekniker for verifisere om det er noe feil på den og hva feilen kan komme av. Så hvis det er mistanke om at noe ikke er som det skal, må forhandler kontaktes.

Fint dere svarer - kan dere bekrefte eller avkrefte følgende:Ved oppdatering til h264 vil ALLE ha ny SOC måler (vi snakker da om den grønne horisontale)

Oppfølgingsspørsmål: Hvordan kan en få ny SOC måler - altså den grønne. Gjelder ny bil levert nov/des 2019.

Maxwell_400

#37
Sitat fra: jæggen på tirsdag 03. mars 2020, klokken 12:31
Sitat fra: JaguarNorge på tirsdag 03. mars 2020, klokken 12:18
Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 03. mars 2020, klokken 10:13
Kan Jaguar Norge fortelle om hvilke symptomer vi vil oppleve om den ikke er installert riktig?
Dessverre. I slike tilfeller må bilen undersøkes av tekniker for verifisere om det er noe feil på den og hva feilen kan komme av. Så hvis det er mistanke om at noe ikke er som det skal, må forhandler kontaktes.

Fint dere svarer - kan dere bekrefte eller avkrefte følgende:Ved oppdatering til h264 vil ALLE ha ny SOC måler (vi snakker da om den grønne horisontale)

Oppfølgingsspørsmål: Hvordan kan en få ny SOC måler - altså den grønne. Gjelder ny bil levert nov/des 2019.

Det var opprinnelig H237,
https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/MC-10169900-0001.pdf
https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/MC-10169946-0001.pdf
men ble en del av H264 så hvis du ikke har fått den så er det en feil. Min ble oppdatert til H264 9de Januar, har ikke H280.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Stikkkontakt

Sitat fra: Tellus på fredag 28. februar 2020, klokken 13:15
Du vil aldri få maks regen på 100% av samme grunn som at du ikke får full ladeeffekt ved 100%. Det som er gjort er at Jaguar har økt regen noe ved høy SOC

Da jeg startet bilen idag hadde jeg 81% SOC og regen tilgjengelig var litt over kl 10. 5 grader pluss i luften. Jeg kan ikke si at dette har endret seg med H264. Jeg er fortsatt på  kl1130 med 100%SOC og ca kl 11 på 100% og forvarmet batteri.

Tellus

H264 Software Enhancement Program:
Updates
• Updates to BCCM, BECM, HVAC, IPC (if available)
• Delivers up to 13m(20km) of range increase & battery will be able to run to a
lower SoC without affective drive-ability or durability.
• Regen braking available almost immediately after the vehicle is fully charged &
recover more energy at lower speeds
Instrument cluster graphics
• Predictive range calculation is more accurate based on ambient temperatures
and individual driving styles, and ECO Mode has been optimized for efficiency

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2020/MC-10171145-0001.pdf


H264 OWNER NOTIFIED - EV SOFTWARE ENHANCEMENT
Owner notified campaign
Replaces H237 & H247

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2020/MC-10171139-0001.pdf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA