Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Støv og sand i baksete kjøpt 30.11.19

Startet av fustrert, fredag 21. februar 2020, klokken 07:30

« forrige - neste »

Egil Fonn

Antar at problemet er det samme på alle biler siden de er produsert likt. Jeg merket at det la seg noe støv på  dørkarmen på innsiden av pakningen etter mye kjøring på støvete grusveier i sommer. Anntok at det var støvet som la seg i dørkarm utenfor tettings pakningene som ble dradd inn i bilen ved åpning/lukking av bakdørene. Har ikke merket noe til dette siden. Bilen sto for et par uker siden parkert på fjellet i 10 minus og snøstorm. 25-30ms. Det kom ikke et snøkorn inn i bilen, noe som tyder på god tetthet.
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

hELgenen

Sitat fra: Tellus på søndag 23. februar 2020, klokken 21:15
Vet ikke helt hva fyren egentlig ønsker. Han har fått samme tilbakemelding som alle andre at Jaguar erkjenner problemet og at det jobbes med en løsning. Han fikk ikke dekket kostnad til setetrekk i baksetet. Mulig det var dette som fikk ham til å gå til avisen.

Hadde Jaguar nektet å erkjenne feilen eller nektet å utbedre den ville det vært en sak vel verdt pressen å bruke tid på.

Og når det går ett år fra feilen erkjennes til det ennå ikke er levert en løsning - vel så fortjener saken kanskje litt oppmerksomhet i pressen?

Enkelte har tilsynelatende  berøringsangst fordi de er redd dette slår negativt ut for noe de selv eier, men enkelte
ganger må en kanskje ty til pressen for å legge nok press på produsent

Electric cars in Norway

#17
Denne saken diskuteres på Facebook gruppen også (lenke under) og det er lagt inn varsling til Jaguar Norge og det er lagt ut video, bilde under.

Det er bra slikt gripes tak i. Da blir det fixet og denne veldig gode bilen blir da enda bedre :+1:

Det er strutse politikk å la være å fortelle om feil på biler. Det må informeres og gjerne via media dersom ikke noe annet fungerer og feil må rettes opp av produsent. Det nytter ikke å bare stikke hodet i sanden og håpe på at det går over...

https://www.facebook.com/groups/1295166550564979/permalink/2818834811531471/

Maxwell_400

Har ikke problemet selv, men ser at det er en liten glippe på ytre gummilist;
Du kan ikke vise dette vedlegget.
kan vel fikses lett med litt gummilim.
Indre gummilist har ikke denne glippa på min bil.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Electric cars in Norway

I følge videoen jeg informerte om overfor så vet jo eieren hvor feilen er. Se bilde fra video som viser åpning i kanal kant bakhjul og i baksete dør.

Electric cars in Norway


Electric cars in Norway

#21
Og dette som viser sand ved baksetet. Se video inne på Facebook og hør på hva han sier selv. Dyktig kar, dette her :+1:

Electric cars in Norway


Electric cars in Norway

#23
Og her vises det på videoen all sanden som blir liggende på baksetet.

Øystein J. synes jeg har via denne videoen dokumentert dette problemet på en utmerket måte. Nå gjenstår det bare at produsent snarest etablerer en fix på dette problemet :+1:

JorgenM

Denne støv-saken er komisk og har definitivt ikke noe i media å gjøre :)
Det blir nesten som en hån mot oss som har virkelige problemer.

Venter selv på tilbakemelding på defekte Matrix-lys som jeg rapporterte inn for ca 6 mnd siden, men jeg går ikke til media for det  :-1:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Electric cars in Norway

JorgenM: Line Sofie i Jaguar Norge er varslet om dette fordi hun er aktiv på Facebook gruppen. Sa da antar jeg dette blir fixet snarest mulig.

Maxwell_400

Sitat fra: Electric cars in Norway på mandag 24. februar 2020, klokken 08:52
Her peker han på feilkilden ved hjulbuen
Skal sjekke på min bil men er litt overrasket da prototype bilen skal være testet med vadedybde over 50cm. Uansett med så god dokumentasjon så bør jo feilsøking være en grei affære. På min gamle audi så hadde de brukt fugeskum - garantert tett, elegant nei. Demonterte baksetet da jeg monterte dashcam - ingen spor av støv.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Electric cars in Norway

Slik jeg ser det på det engelske forumet så har jo Jaguar laget en fix på dette sand problemet - https://www.ipaceforums.co.uk/viewtopic.php?f=8&t=1075&start=20

Electric cars in Norway


Electric cars in Norway

Et siste bilde fra fix forklaringen og alle de tre bildene er hentet fra det engelske forumet:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA