Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Om elbilskader generelt og at Tesla topper skadestatistikken

Startet av Electric cars in Norway, torsdag 20. februar 2020, klokken 15:38

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Tesla topper skadestatistikken, ja hva  skal man si til dette som er i nyhets bilde nå og jeg hørte det også nettopp på NRK radio nyhetene.

Jeg legger dem saken her og ikke på Tesla forumet siden det gjelder elbiler.

Dette fordi elbiler er oftere på verksted enn andre biler - Tesla topper skadestatistikken.

Jeg spør dere: hva gjør dette med den generelle oppfatningen i samfunnet om elbil eiere?

Og en jeg nettopp snakket med om disse nyhetene (ikke elbileier) mente at vi med elbiler var med å bidra til at ikke elbil eiere også gikk dyrere forsikring. Jeg bare  ristet på hodet (at jeg trodde han tok feil) og penslet samtalen inn på et annet tema. Orket ikke å diskutere.... Men hvis mange tenker slikt?

Kopi av tekst, lenke og bilde under.

https://www.sa.no/elbil/trafikk/forbruker/elbiler-er-oftere-pa-verksted-enn-andre-biler-tesla-topper-skadestatistikken/s/5-46-832135

Overskrift:

Elbiler er oftere på verksted enn andre biler - Tesla topper skadestatistikken


Av NTB

Publisert:20. februar 2020, kl. 14:44

Elbiler har flere bilskadereparasjoner enn andre biler, viser tall fra Finans Norge.


Statistikken er hentet fra Finans Norges skadetakseringssystem.

I 2019 var om lag 14 prosent av alle elbiler i Norge innom et verksted på grunn av skader. Det samme gjelder for 9 prosent av fossilbilene i samme periode. Biler av merket Tesla hadde en skadefrekvens på 21 prosent, 7 prosentpoeng mer enn gjennomsnittet for elbiler.

Kommunikasjonssjef Stine Neverdal i Finans Norge tror forskjellene i antall verkstedbesøk skyldes at man bruker elbiler og fossilbiler ulikt.

– Mange bruker elbilene sine mye i tettbygde strøk og byer. Dette kan være noe av forklaringen, sier Neverdal.


Bensin- og dieselbiler av merkene Citroën, Peugeot og Opel hadde færrest innrapporterte skader i skadesystemet.

(©NTB)

------------------
Under fra motor.no


Kopi:

Knut Moberg

Sist oppdatert: 20.02.2020 | 14:32

ELBILENE PRESSER OPP SKADESTATISTIKKEN:

Disse bilmerkene krasjer mest
Statistikk fra forsikringsselskapene viser at økningen i antall biluhell for en stor del skyldes elbilene. I løpet av et år var hver femte Tesla gjenstand for en skade. Tallene viser også at reparasjoner generelt i snitt blir stadig dyrere.

Lenke og bilde under.

https://www.motor.no/artikler/bilnytt-disse-bilmerkene-krasjer-mest/

Amoss

Model S 85D

Electric cars in Norway

#2
Sitat fra: Amoss på torsdag 20. februar 2020, klokken 16:52
Hvorfor ikke bruke den eksisterende tråden som diskuterer dette?
https://elbilforum.no/index.php?topic=50458.0

Takker Amoss :+1:, jeg så ikke dette. Min feil.

Kan admin slette denne tråden jeg opprettet for jeg har ikke rettigheter til å slette selv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA