Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Rekkevidde/kapsitett

Startet av Salihm, torsdag 20. februar 2020, klokken 02:38

« forrige - neste »

Salihm

Hei, kanskje dumt spørsmål men lurer på long range skal egentlig være på 560km rekkevidde men når jeg skal lade så lader det maks 500km hvor er resten av km? Bilen er nytt :/

TøddiVedder

Tesla sin formel for rekkevidde baserer seg på EPA ikke wltp. For å oppnå det som står i displayet må du ha forbruk på ca 151wt pr km

Bob

560 km er estimert rekkevidde basert på WLTP testsyklusen mens i hjemlandet USA så bruker de EPA hvor estimert rekkevidde landet på ca 500 km. Batteriet ditt har ikke mindre kapasitet, kun noe software greier som Tesla har valgt å gjøre

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

2019 Tesla Model 3 LR AWD
2016 VW e-Golf
2004 Mazda RX-8 231 HK
2008 Hyundai Accent

Salihm

Aha, da forstår jeg det :) begynte å lure på 😅 Takk for svar alle sammen! Og lurer på hvilket ladebrikke er best?

Autowinder

Tesla sin superlading er raskest, best, billigst og har minst kø, og nettverket kjenner igjen bilen uten å styre med brikke. Utover det er det elbilforeningens ladebrikke som du får gratis med bilen. Da kan du registrere den hos Fortum og Charge & Go og andre, så har du bare behov for den ene brikken når du ikke lader hjemme eller hos Tesla.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

TøddiVedder

Vil anta at gjelder trådstarters spørsmål om hvilken ladebrikke som er best.

ladov

Du kan også få ladebrikke fra NAF du kan bruke overalt(er NAF-medlem, har ikke skaffet brikken)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA