Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

10A 3-fase sikring

Startet av twinofeyg, onsdag 19. februar 2020, klokken 21:22

« forrige - neste »

twinofeyg

Vi har 16A 3-fase 400v fra sikringsskapet til garasjen. Vi har nettopp fått Easee-laderen installert. Elektrikeren har satt opp et sikringsskap i garasjen og brukt en 10A 1-fase (2-pols - 1-fase+N) sikring. Vi trodde at han skulle installerer en 10A 3-fase sikring. Før vi begynner å diskutere med selskapet, er det noen teknisk grunn at han valgt 1-fase? (Vi har i utgangspunktet et kjøleskap og noen stikkontakter på denne kursen).

elektrolux

Ville spurt elektrikeren om det. Høres rart ut, og du har i praksis 1/3 av den ladekapasiteten du kunne hatt på f. eks en Renault Zoe, Tesla, Mercedes B klasse Audi Peugeot etc.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

twinofeyg

Takk for svaret! Jeg kontaktet elektrikeren igen og han har nå gjørt jobben ordentlig (!)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA