Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøpe ny elbil til familie på 3?

Startet av Inger Marie Kallestad, onsdag 19. februar 2020, klokken 07:21

« forrige - neste »

1000kwh

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 20. februar 2020, klokken 12:09
Sitat fra: 1000kwh på torsdag 20. februar 2020, klokken 08:04
Sitat fra: Inger Marie Kallestad på onsdag 19. februar 2020, klokken 21:21
Oppfølger spørsmål 😅
Tror dere det er en dårlig ide å kjøpe en brukt Tesla S 2015 mod fremfor eventuelt Tesla 3, Kia e-neiro eller Audi e-Tron ?
For 550k kan du jo få en nesten ny 18/19 Model S. Det tror jeg er det beste alternativet hvis du vil ha god rekkevidde, plass og app.

Det er Model S 75D en kan få for 550.000.
Jeg hadde en 2014 Model S 85, men gikk over til Model 3 Performance. Må si jeg er ekstremt fornøyd med at Model 3 så langt har vært helt feilfri på 18.000km. Jeg er 1,95 høy, og føler det er mer plass til meg i Model 3 enn i Model S. Blant annet pga glasstaket og pga at kneet ikke krasjer, som forklart i Elbil sin test: https://nybiltester.no/biltest/test-av-tesla-model-s-75d/

I tillegg så føler jeg rekkevidden er bedre på min Model 3 enn den var på Model S 85. Selv om jeg ikke drar på mange langturer så føler jeg det er en fordel. Model 3 klarer jo 40 mil på vintertest og... men du kommer jo frem uten å lade på Model S 75D og... er jo klart mer plass i en Model S, men synes den blir for bred i parkeringshus osv...men hvis en er ung og sprek så klarer en sikkert å smyge seg ut.
https://www.motor.no/artikler/2020/januar/elbil-rekkeviddetest-minutt-for-minutt/
Men dette handler egentlig bare om plassen. Model S er sluker bagasje og barnevogner .. Hvis dette ikke er viktig så kan du like gjerne kjøpe en Model 3 ;) (litt kjipere generelt, men men :P )

Inger Marie Kallestad

Takk for alle svar jeg har fått, setter utrolig stor pris på at så mange har tatt seg tid til å hjelpe meg!
I helga skal vi låner med oss hjem en M3 fra Tesla. Så da gjenstår det å se hva dommen blir 😁👍🏻
e-Golf 2016

Contango

Om størrelsen er god nok har dere kjøpt bilen på mandag 😉 Temmelig vanskelig å ikke like den....
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Inger Marie Kallestad

Hehehe ja det er det jeg er redd 😅👌🏻 Svigers var ikke så fan av at vi kanskje skulle kjøpe Tesla med tanke på ryktet det har. 🙈 Som jeg sa.. Det hadde ikke vært så mange som fortsatt kjøpte Tesla om det var så ille..
e-Golf 2016

Contango

Sitat fra: Inger Marie Kallestad på fredag 21. februar 2020, klokken 08:21
Hehehe ja det er det jeg er redd 😅👌🏻 Svigers var ikke så fan av at vi kanskje skulle kjøpe Tesla med tanke på ryktet det har. 🙈 Som jeg sa.. Det hadde ikke vært så mange som fortsatt kjøpte Tesla om det var så ille..
Jeg var som dine svigers. Har nå hatt fire stk.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Robert E-Niro

Sitat fra: Inger Marie Kallestad på fredag 21. februar 2020, klokken 08:21
Hehehe ja det er det jeg er redd 😅👌🏻 Svigers var ikke så fan av at vi kanskje skulle kjøpe Tesla med tanke på ryktet det har. 🙈 Som jeg sa.. Det hadde ikke vært så mange som fortsatt kjøpte Tesla om det var så ille..

Enklere å få tilgivelse enne tillatelse  ;D
Kia E-Niro 10/2019

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Inger Marie Kallestad på fredag 21. februar 2020, klokken 08:21
Hehehe ja det er det jeg er redd 😅👌🏻 Svigers var ikke så fan av at vi kanskje skulle kjøpe Tesla med tanke på ryktet det har. 🙈 Som jeg sa.. Det hadde ikke vært så mange som fortsatt kjøpte Tesla om det var så ille..
Jeg vil si det VAR så ille (2014-mldeller), men nå ikke er ille. Spesielt ikke Model 3. Får nå top score i Consumer Report. Du får vise dette til svigerfar :-)

https://electrek.co/2020/02/20/tesla-rises-consumer-reports-brand-ranking-model-3-top-pick/
Tesla Model Y                         2021-

Luftventil

Sitat fra: Inger Marie Kallestad på fredag 21. februar 2020, klokken 08:21
Hehehe ja det er det jeg er redd 😅👌🏻 Svigers var ikke så fan av at vi kanskje skulle kjøpe Tesla med tanke på ryktet det har. 🙈 Som jeg sa.. Det hadde ikke vært så mange som fortsatt kjøpte Tesla om det var så ille..

Det finnes vel 50 000 Teslaer i Norge, så veldig ille kan det ikke være :) Vi er iallefall veldig fornøyd med vår, og alle Tesla-eiere jeg kjenner har bare lovord å komme med.
- 2015 VW E-Golf

- 2017 Tesla Model S75D

z4rd

Vi er på vår andre Tesla og er veldig fornøyde. Støtter dog at det har vært trøblete for en del tidligere modeller. Ny Model 3 vil jeg si er en utrolig god bil og mye for pengene på alle måter.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA