Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Silikonspray eller w40

Startet av Gusse, tirsdag 18. februar 2020, klokken 13:36

« forrige - neste »

Gusse

Har snakket med Tesla angående smøring av håndtak pga at de ikke går helt tilbake når du slipper dem.
De anbefaler silikonspray. Spurte om w40, sa det også var ok, men sa jeg ikke måtte bruke store menger w40 inni dørhåndtak.
Ingen av delen skaper trøbbel for garanti ifølge Tesla.
Hva mener dere er best, og hvorfor?

Ps: vet det er en tråd om frosne håndtak, men dette handler om trege håndtak som ikke går helt tilbake, uansett temp😊

Tom

Jeg brukte fluid film,funka som snus. Og det beskytter mot event. Rust..

Counterpointer

All smøring som kommer til vil hjelpe. En type spray med aplikasjonsrør er vel lettest. Jeg bruker en proff siliconspray som heter Corrium, ville helst hatt noe med grafitt.
Viktig å ikke bruke noe som løser opp evt ledningsisolasjon (type petroleumsprodukter)

gruffalo

WD40 forsvinner vel ganske fort. Har vanskelig for å se at det vil skape andre problemer enn at det fordamper og du er tilbake til start :)
E-tron 55 sportback 2022

emurof

Hvor smører man da? Spruter man smøremiddel innerst der "hengselen" er?


Klykken

WD40 løser opp fett. Hvis de har brukt fett (grease) i denne mekanismen kan det da føre til at det med tiden blir verre. Ville brukt silikon.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA