Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Model 3 fjærbelastet koppholder

Startet av mroek, tirsdag 18. februar 2020, klokken 09:29

« forrige - neste »

mroek

En venn av meg har en TM3, og han liker ikke at koppholderne i senterkonsollen er så store, siden det fører til at kopper og flasker av normal størrelse ikke står støtt. Jeg driver en god del med tegning og 3D-printing, så han ba meg om å konstruere en passende dings for å løse problemet. Det finnes en hel del på markedet allerede (som fungerer på litt forskjellig vis), men jeg tok utfordringen og laget min egen variant.

Den fungerer ved at det er to fjærbelastede flapper som er hengslet slik at de både kan vippes og presses inn, og når koppen/flasken settes ned, så presser denne flappen mot koppen/flasken og klemmer den fast. Montering består i å bare sette den på plass mellom koppholderne. Da ser det slik ut:

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Jeg endte opp med å lage en ekstra, og hvis noen ønsker å kjøpe den, så vil jeg ha 290,- kr ink frakt (som brev) for den. Den jeg har ekstra har en litt lysere gråfarge på logoen på toppen, og ser slik ut:

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Jeg kan også lage flere om det skulle være interesse (også uten logo, eller logo kun som "embossed"), men noen storskalaproduksjon gidder jeg ikke, til det er det litt for mye jobb.

Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA