Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvem er billigst på hurtiglading?

Startet av elbil.no, mandag 17. februar 2020, klokken 19:00

« forrige - neste »

elbil.no

Hvem er billigst på hurtiglading?

Hurtiglading har ulike prismodeller avhengig av operatør, og det kan være vanskelig å sammenlikne priser. Vi gir deg oversikten – og tips om hvordan du uansett hurtiglader billigst mulig.

Source: Hvem er billigst på hurtiglading?
Dette er en automatisk nyhetsfeed fra elbil.no Hjemmesiden til Norsk elbilforening

OhmPaPa

Fin oversikt!

Så for meg som lader med chademo er det best å bruke Circle-K alternativt BKK Grønn kontakt. Fortum er også overkommelig men holder meg unna Ionity.

Takker.

*) Når jeg ikke lader hjemme eller på Teslaladere.

RJK

Sitat fra: OhmPaPa på mandag 17. februar 2020, klokken 19:22
Fin oversikt!

Så for meg som lader med chademo er det best å bruke Circle-K alternativt BKK Grønn kontakt. Fortum er også overkommelig men holder meg unna Ionity.

Takker.

*) Når jeg ikke lader hjemme eller på Teslaladere.

Med mindre du har en Tesla som er klargjort for CCS, så får du ikke gjort så mye på en Ionity-lader uansett... De har ikke annet enn CCS å tilby.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

RJK

Forøvrig, så er ikke "pumpeprisen" nødvendigvis den du betaler heller, da du f.eks. på Ionity er avhengig av å få den latterlige løsningen dems til å fungere med appen og/eller visakortet, men er tilnærmet tvunget til å bruke en leverandør som Chargepoint, Plugsurfing eller Circle K-brikke/medlemsskap, og da er nødt til å forholde seg til dems prispåslag.

Utrolig nok kan det virke som Chargepoint fremdeles priser på session og ikke kWh på Ionity, men til og med til lavere pris enn hva Ionity sier prisen er. For mange av de andre, så blir det forskjellige påslag å forholde seg til.

Pokker ta for en jungel, selv for de av oss som prøver å holde seg oppdatert.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

OhmPaPa

Sitat fra: RJK på mandag 17. februar 2020, klokken 20:00
Med mindre du har en Tesla som er klargjort for CCS, så får du ikke gjort så mye på en Ionity-lader uansett... De har ikke annet enn CCS å tilby.

Er klar over det.

Kjører en del utenfor allfarvei og da er chademoen kjekk å ha.

Og takket være oversikten her har jeg ladeappene sortert etter pris på mobilen. Så er det bare å jobbe seg nedover lista til man finner noe i nærheten.

RJK

Å ha liste etter pris, er kjekt nok. Men det burde jo vært etter forventet behov for et stopp (der bil/app beregner at man har fra 25 til 10 % rekkevidde igjen, i akkurat den rekkefølgen.

Eller for egen del, vil jeg gjerne at den prioriterer ladefart innenfor dette området. Og så kan man velge etter nærhet til der en er nå eller nærhet til destinasjon etter eget valg.

Det er dessverre synd at man må bruke tid og krefter til å lage egne oversikter etter hvilke leverandører man er registrert hos, og så må stoppe eller bruke copilot for å legge inn søk etter alternativene. Hadde prisene vært likere, og samme prispolitikk (pris etter kWh er å foretrekke), så er det hastighet, avstand til lader og andre attraksjoner som eventuelt avgjør hvor man ønsker å stoppe for å lade.

Hyundai har f.eks. ikke stasjonene til Ionity inne, selv etter forsøk på å oppdatere med mobil og 4G tilkoblet. Eller det er nesten umulig å finne ut hvem som er operatøren, da navnet kommer opp uten Ionity i navnet. Faren er jo at man begynner å fikle med dette mens man kjører, og for meg som foretrekker bilens navigasjon fremfor Google Maps via Google Auto er ikke stemmestyring annet enn en nødløsning.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA