Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

EQB

Startet av hELgenen, mandag 17. februar 2020, klokken 11:53

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på søndag 18. april 2021, klokken 21:46
Q4 quattro, ID4X og Enyaq 80X har kanskje 1 mil bedre rekkevidde med 19" hjul, men med 20" og større blir det likt. (her husket jeg feil, men de har 10kWh mer netto batteri

Her skriver de 41 mil for 4matic. Iv80x f.eks er vel rundt 50 mil.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#16
Sitat fra: turfsurf på søndag 18. april 2021, klokken 23:56
Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på søndag 18. april 2021, klokken 21:46
Q4 quattro, ID4X og Enyaq 80X har kanskje 1 mil bedre rekkevidde med 19" hjul, men med 20" og større blir det likt. (her husket jeg feil, men de har 10kWh mer netto batteri

Her skriver de 41 mil for 4matic. Iv80x f.eks er vel rundt 50 mil.

419km vil jeg normalt runde av til 42mil ;)

Enyaq iV 80X med 77kWh netto har 460km WLTP kombinert oppgitt, +50 mil er utgaven med bakhjulsdrift.
Jeg er oppdatert her med alle WLTP og EPA rekkevidder + oppgitt forbruk etter testsyklus + basert på netto batterikapasitet:
https://elbilforum.no/index.php?topic=34844.0

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Elbileier fra Sandnes på søndag 18. april 2021, klokken 23:44
Må si at det er utrolig kjedelig om man ikke i det minste kan kjøre en liten jolle eller vannscooter på en båthenger. 750kg ville vært tilstrekkelig. Hvis det bare er mulig på 5 seteren, finst det jo mange andre biler å velge mellom som også er 5-setere.

Akkurat det forstår jeg veldig godt.
Er selv på "vent" på en elbil med 4wd, lang rekkevidde, mulighet for takboks, høy sittestilling OG hengerfeste med min 750kg til en "fornuftig" pris. Evt. 7s er et pluss ;)

turfsurf

Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på mandag 19. april 2021, klokken 00:09

419km vil jeg normalt runde av til 42mil ;)

Enyaq iV 80X med 77kWh netto har 460km WLTP kombinert oppgitt, +50 mil er utgaven med bakhjulsdrift.

Ja, fire mil er nå mere enn en som du skrev uansett. Men grunnen til at jeg skrev 50 mil er at iV 80 fikk oppjustert rekkevidden til 53 mil , og det påstås at 80X blir 50 mil. Men foreløpig rykter da.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Stikkkontakt

Syns rekkevidden med det batteriet var brukbar.
Er vel like mye som EQA?
EQB er større, drift på en aksel mer og har mer luftmotstand.

telcontar

Med større batteri bør vel AWD versjonen kunne stå inne for 500km wltp. Nå er jo størrelse der utkjent foreløpig

Stikkkontakt

Sitat fra: telcontar på mandag 19. april 2021, klokken 08:06
Med større batteri bør vel AWD versjonen kunne stå inne for 500km wltp. Nå er jo størrelse der utkjent foreløpig

Trenger vel bare litt over 80kwh for å klare det.
Tyskerne omtaler den kommende utgave som "besonders reichweitestark". Tviler på at de bruker et slikt utsagn om noe som går mindre enn 500km.

daktari

Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på søndag 18. april 2021, klokken 23:02
Sitat fra: daktari på søndag 18. april 2021, klokken 22:37
66 kWh batteri og Cd på 0,28 burde gi samme rekkevidde som E50 kanskje, hvis ikke Merce er litt mer effektive motorer enn Audi.

Tenker du på e-tron 50 quattro (64,7kWh netto) eller Q4 e-tron 50 quattro (77kWh netto)?
EQB 350 4Matic har 66,5kWh netto.
E-tron 50, "classic".
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

telcontar

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 19. april 2021, klokken 09:08
Sitat fra: telcontar på mandag 19. april 2021, klokken 08:06
Med større batteri bør vel AWD versjonen kunne stå inne for 500km wltp. Nå er jo størrelse der utkjent foreløpig

Trenger vel bare litt over 80kwh for å klare det.
Tyskerne omtaler den kommende utgave som "besonders reichweitestark". Tviler på at de bruker et slikt utsagn om noe som går mindre enn 500km.

Får de får det til, hadde vært fet med en mørk med full blackout og dype konkave felger på en sånn  8)

daktari

https://bilnorge.no/artikkel.php?aid=55023
WLTP på 419 km er jo rekkevidde på nivå med e-tron 55 classic!
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: turfsurf på mandag 19. april 2021, klokken 05:52
Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på mandag 19. april 2021, klokken 00:09

419km vil jeg normalt runde av til 42mil ;)

Enyaq iV 80X med 77kWh netto har 460km WLTP kombinert oppgitt, +50 mil er utgaven med bakhjulsdrift.

Ja, fire mil er nå mere enn en som du skrev uansett. Men grunnen til at jeg skrev 50 mil er at iV 80 fikk oppjustert rekkevidden til 53 mil , og det påstås at 80X blir 50 mil. Men foreløpig rykter da.
Det var jeg som ikke sjekket egne kilder og husket EPA rekkevidden på litt over 400km for ID.4, beklager det :-[.

EQB med det varslede større batteriet som skal komme senere får kanskje noen mil ekstra slik at den nærmer seg ID.4X og Enyaq 80X i rekkevidde.

turfsurf

Sitat fra: daktari på mandag 19. april 2021, klokken 12:39
https://bilnorge.no/artikkel.php?aid=55023
WLTP på 419 km er jo rekkevidde på nivå med e-tron 55 classic!
Jepp, litt synd om det hadde vært det største batteriet. Men regner med ett større batteri vil legge på 5-10 mil.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

JorEl

https://electrek.co/2021/09/06/mercedes-benz-eqb-7-seat-electric-suv-compete-tesla-model-y/

-The automaker says that it should allow for 419 km of range under the WLTP standard, which should translate to more than 350 km (217 miles) on the EPA standard.

-However, Mercedes-Benz says that a longer-range version is going to come and it could match the US launch next year.

-Pricing hasn't been announced yet, but we expect something around $50,000.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Daniel_0007

https://motor.no/elbil/motor-har-provekjort-mercedes-eqb/212219

Første prøvekjøring, ser ut som prisen blir ca 30k mer enn tilsvarende eqa.
Model 3 2019 LR Rwd

Radial

Leser de droppa hengerfeste på denne?
Epic fail🙄 mens EQA derimot tar 1800kg😄
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA