Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: EQB  (Lest 1439 ganger)

hELgenen

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1954
    • Vis profil
EQB
« på: Mandag 17. Februar 2020, klokken 11:53 »
På tide vi får opp en tråd om EQB også

Her er litt spion bilder :

https://www.abcnyheter.no/motor/bil/2020/02/17/195649840/mercedes-eqb-se-hva-petter-oppdaget-utenfor-kjopesenteret

B klasse har aldri falt i smak, men som elbil synes jeg dette ikke ble så feil...
Krysser fingrene for at den har høyere bakkeklaring enn EQC




telcontar

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 453
    • Vis profil
Sv: EQB
« Svar #1 på: Tirsdag 18. Februar 2020, klokken 08:50 »
Denne ser spennende ut, prismessig blir vel den liggende rundt 500k

Kenny

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 19
    • Vis profil
    • Anvendelig.no
Sv: EQB
« Svar #2 på: Lørdag 25. April 2020, klokken 11:29 »
Er en del flere bilder på TopSpeed, sist oppdatert den 28.02.
Absolutt spennende bil dette, spesielt om den får litt høyere bakkeklaring enn EQC. Kan vi håpe på så mye som 20 cm ref. variantene med fossilt drivstoff? 


BMW i3 - Trondheim

knut.aulie

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 7779
    • Vis profil
Sv: EQB
« Svar #3 på: Lørdag 25. April 2020, klokken 15:20 »
110 kW til 500 k høres fint ut, men det er vel litt lite realistisk. Drøyer vel ganske lenge til det kommer noen nye modeller nå også, selv om denne har vært planlagt en stund.

daktari

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2017
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 4042
    • Vis profil
Sv: EQB
« Svar #4 på: Fredag 12. Juni 2020, klokken 11:35 »
Positiv omtale. Har tro på denne som EQB.

Leaf_2014

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 343
    • Vis profil
Sv: EQB
« Svar #5 på: Onsdag 13. Januar 2021, klokken 22:07 »
Har også trua på denne. Hvis de har sikringsnett over bakseteryggen så burde bagasjerommet i praksis bli mye større enn EQC, som knapt har plass til en paraply over rollon. Kombiner det med justerbare bakseter og frunk.

https://insideevs.com/news/465446/mercedes-benz-eqb-testing-nurburgring-nordschleife/ (edit: er visst gammel film fra sommeren)
« Siste redigering: Onsdag 13. Januar 2021, klokken 22:11 av Leaf_2014 »
Leaf 2014