Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oppdaterte priser

Startet av Individual, søndag 16. februar 2020, klokken 13:11

« forrige - neste »

Individual

Ser at prisene har økt fra 1.2.20. Fikk ikke opplyst noe om dette når jeg skrev kontrakt litt uti februar.
Ser at det står forbehold om prisendring fra fabrikk i kontrakten...
Vil prisen i kontrakten være gjeldende, eller kan de øke den som de vil (så lenge de holder seg under 6%)?

Noen som har vært borti lignende?

OlsenR

Spør selgeren din? De pleier å ha prisgaranti på kontrakter som er underskrevet

hELgenen

Vet ikke hvilken praksis de nå bruker,men dette forbeholdet om prisendringer har jeg i alle fall fått slengt rett i fleisen når jeg skulle hente ny bil hos møller tidligere.
Selgeren var også veldig tydelig på at slik var det. Risiko for prisøkning var min alene. Event.. reduksjoner tok de som ekstra avanse.. Har ikke handlet hos Møller siden,og dette er noen år siden. Jeg er litt firkantet med elefant hukommelse og kommer jo selvfølgelig ikke handle der senere heller.

zimba07

Noen som vet hvordan biler tilsvarende den forrige pakken: advanced exlusive (all-inclusive) prises nå? Den var jo veldig godt utstyrt med nesten alt

---

Model S85, solgt
Model S90D, solgt
Model 3
Audi e-Tron 55

Trond.m

Juridisk tar vel alle bilforretninger høyde for prisjustering i sine kontrakter, men de gir som regel prisgaranti. Bilen min hadde steget 10.000 i pris da jeg hentet min, men det ble ikke nevnt at jeg skulle betale det. Jeg har også fått telefon fra en VW forhandler hvor de informerte om at man måtte bestille innen en bestemt frist for å få prisgaranti på e-Golf. Der var i den tiden prisene gikk opp, men prisgaranti kan jo slå begge veier. BMW gir prisgaranti, men reduserer da heller ikke prisen hvis den settes ned. Tesla gir garanti møt økning, samtidig som de reduserer prisen hvis den går ned. Det er vel en følge av at de har angrerett i sine kontrakter, og der er det ingen som slår Tesla.

Individual

Har sendt mail, så får vel høre i morgen.
Har ordrebekreftelsen i ''bilhold''-appen.
Bilen er jo bestilt, men ikke satt i produksjon.

AE50AS

Prisøkning skal man vel ikke betale etter kontraktskriving, med mindre det er avgiftene til staten som har gått opp, for det er ikke no forhandler kan styre. Antar det fortsatt er 0 til staten 🤔 bilen min har gått opp i pris 2x og jeg har ikke fått den, og forholder meg til prisen i kontrakten.

Individual

#7
Prisen forblir som i kontrakten :D

Amadeus

Sitat fra: zimba07 på søndag 16. februar 2020, klokken 18:56
Noen som vet hvordan biler tilsvarende den forrige pakken: advanced exlusive (all-inclusive) prises nå? Den var jo veldig godt utstyrt med nesten alt

Jeg betaler ca 900 blank for advanced exlusive, jeg har vel det meste av utstyr utenom kamreaspeil.

elektro

Sitat fra: Amadeus på mandag 17. februar 2020, klokken 18:31
Sitat fra: zimba07 på søndag 16. februar 2020, klokken 18:56
Noen som vet hvordan biler tilsvarende den forrige pakken: advanced exlusive (all-inclusive) prises nå? Den var jo veldig godt utstyrt med nesten alt

Jeg betaler ca 900 blank for advanced exlusive, jeg har vel det meste av utstyr utenom kamreaspeil.

Oi, det er ikke ille. :+1: Med vinterhjul? Hva slags felger sommer/vinter?
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Amadeus

Sitat fra: elektro på mandag 17. februar 2020, klokken 23:09
Sitat fra: Amadeus på mandag 17. februar 2020, klokken 18:31
Sitat fra: zimba07 på søndag 16. februar 2020, klokken 18:56
Noen som vet hvordan biler tilsvarende den forrige pakken: advanced exlusive (all-inclusive) prises nå? Den var jo veldig godt utstyrt med nesten alt

Jeg betaler ca 900 blank for advanced exlusive, jeg har vel det meste av utstyr utenom kamreaspeil.

Oi, det er ikke ille. :+1: Med vinterhjul? Hva slags felger sommer/vinter?

Ja med vinterhjul, 21 tommer sommer og 20 vinter... Fornøyd med prisen, mye bil for pengene 😊

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA