Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvem er mer usympatiske enn Teslaeiere..

Startet av JorEl, lørdag 15. februar 2020, klokken 19:27

« forrige - neste »

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

1000kwh

Det er idioter i ALLE biler.

Forsøker å vise så mye hensyn som mulig som Teslasjåfør. Nettopp for å motbevise eventuelle fordommer

Motorwatt

Hvem er mer usympatiske enn Teslaeiere..

En som alltid vil prøve å provosere frem en seier over en Tesla på grønt lys (og den dumme Tesla-sjåføren som alltid tar utfordringen).
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Sitat fra: 1000kwh på lørdag 15. februar 2020, klokken 19:32
Forsøker å vise så mye hensyn som mulig som Teslasjåfør. Nettopp for å motbevise eventuelle fordommer
Samme her.
Spesielt snill med busser, jeg :) Har vi yrkes-sjåførene på laget, har vi "fairplaypokalen" i sikte.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

OhmPaPa

En usympatisk sjåfør er vel det uansett hvilken bil han/hun kjører.

Men det er kanskje enklere å legge merke til det når vedkommende kjører dyr bil?

arthur

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

ryback

Sitat fra: arthur på søndag 16. februar 2020, klokken 08:25
https://www.dinside.no/motor/her-bor-norges-hissigste-og-mest-sindige-sjaforer/71648567

Fremtind sin "smart bilforsikring" støtter ikke Tesla så de har ikke data fra disse bilene.

Jeg forsøker også å være ekstra hensynsfull selv om jeg kjører folketesla. Å slippe frem bussen er en selvfølge spør du meg. Det gjør jeg selv til fots eller på sykkel.

emurof

Buss og tungtransport lar jeg gjerne slippe forbi. Ikke like generøs med andre personbiler.

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

1000kwh


Sulle

Lurer på hvordan regnestykket ble hvis de delte antall skader på km kjørt i stedet for antall biler...
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

Klykken

Tesla-eiere benytter forsikringen mest. Ikke nødvendigvis forbundet med ulykker dem selv har forårsaket. Statistikk vris gjerne til sin fordel, så gjerne vær LITT kritiske til tabloid-overskriftene.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

arthur

Sitat fra: Klykken på lørdag 22. februar 2020, klokken 00:03
Tesla-eiere benytter forsikringen mest. Ikke nødvendigvis forbundet med ulykker dem selv har forårsaket.

Indikerer du at en Tesla er mer utsatt for å bli utsatt for skade forvoldt av andre (som da stikker av) enn alle andre bilmerker?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Motorwatt

Sitat fra: Klykken på lørdag 22. februar 2020, klokken 00:03
Statistikk vris gjerne til sin fordel, så gjerne vær LITT kritiske til tabloid-overskriftene.
Ser ikke helt hvem som skulle ha en fordel av en "statistikk-vridning"?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Amoss

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 22. februar 2020, klokken 09:19
Sitat fra: Klykken på lørdag 22. februar 2020, klokken 00:03
Statistikk vris gjerne til sin fordel, så gjerne vær LITT kritiske til tabloid-overskriftene.
Ser ikke helt hvem som skulle ha en fordel av en "statistikk-vridning"?

Forsikringsselskaper som ønsker å øke prisen, og begrunne denne i at det er "flere forsikringssaker" på de aktuelle bilene. Merk også at det var de - Gjensidige spesielt - som var først ute med disse påstandene.

Men ett av forsikringsselskapene hadde vist ikke fått det siste memoet, og bekreftet at det ikke var disse bilene som hadde forårsaket flest forsikringsskader, selv om de var involvert i flest. Ref en tråd under "Elbiler i media" om jeg ikke husker feil...
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA