Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsikring

Startet av reidarho, fredag 14. februar 2020, klokken 14:22

« forrige - neste »

reidarho

Jeg har prøvd å innhente tilbud på forsikring, - tenkte det er greit å være ute i god tid.
Foreløpig har jeg bare fått svar fra Gjensidige.  De skal ha 12.000.

Er det noen andre det ute som har fått noen bedre tilbud?  Synes det var litt stivt.

-25.000 km
- max bonus
- alle sjåfører over 23 år
- medlemsrabatt TEKNA

Bombus

Gjensidige er uaktuell for min del uansett, useriøst å kalle elbiler "brannbomber":
https://twitter.com/gjensidige/status/1214920168620613632
2018 Nissan Leaf

mroek

#2
Sitat fra: reidarho på fredag 14. februar 2020, klokken 14:22
Jeg har prøvd å innhente tilbud på forsikring, - tenkte det er greit å være ute i god tid.
Foreløpig har jeg bare fått svar fra Gjensidige.  De skal ha 12.000.

Jeg bruker Gjensidige, men har ikke sjekket pris på P2. Jeg er enig i at 12k hørtes veldig stivt ut under de forutsetningene du lister opp.

Sitat fra: Bombus på fredag 14. februar 2020, klokken 14:47
Gjensidige er uaktuell for min del uansett, useriøst å kalle elbiler "brannbomber":
https://twitter.com/gjensidige/status/1214920168620613632

Jeg kan ikke se at de har skrevet noe som ikke stemmer? Det er vel ikke så mye tvil om at hvis det først tar fyr i et elbilbatteri, så er skadepotensialet så stort at ordet "brannbombe" er nokså treffende. De skrev jo også eksplisitt at de mener faren for brann ikke er større i en elbil enn i andre biler, så da har de vel i grunnen sitt på det tørre?

Edit: Sendte en forespørsel til Gjensidige jeg også, så får vi se hvilken pris jeg får.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

mroek

Svarer meg selv her. Sendte forespørsel til Gjensidige, og ble oppringt etter noen minutter. Med kjørelengde på 12 000 km/år, fikk jeg et prisanslag på ca 8000,- kr. Nå er jo det mye lavere kjørelengde enn det OP trenger, så det er nok sannsynlig at jeg ville kommet opp i samme pris som OP med samme kjørelengde.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

Oddaa

Her måtte vi gå bort fra Gjensidige da vi kjøpte en hybrid og en elbil. Ikke konkurransedyktige.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

ovev


Sjekket hos Storebrand. 6576,- for 25000km og max bonus. Vanlig kasko. Har dog andre forsikringer der også.
2012 Nissan Leaf blå hentet 8/12 solgt
2015 Toyoty Yaris solgt
2018 Kia Niro PHEV innlevert
Hyundai Kona EV solgt
VW E-up! Entry hentet 10/9/20

arthur

#6
Byttet nettop alle mine skadeforsikringer til WaterCircle og sparte mye på det. Anbefalte en venn å sjekke din bilforsikring hos dem, og det sparte han 8.000 (!) på å gjøre.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

mroek

Sitat fra: ovev på fredag 14. februar 2020, klokken 20:13

Sjekket hos Storebrand. 6576,- for 25000km og max bonus. Vanlig kasko. Har dog andre forsikringer der også.
For ordens skyld, jeg har også mine andre forsikringer hos Gjensidige og også maks bonus. Storebrand er da åpenbart betydelig rimeligere, selv om forsikringsprisen strengt tatt drukner greit i verditapet uansett...
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA