Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøpe brukt X - tanker om denne?

Startet av bigC, fredag 14. februar 2020, klokken 10:48

« forrige - neste »

kodax

Enig i at det vanligvis ikke er stort behov for rattvarme siden varmeapparatet ellers er så bra (12kW i 7-seter/6-seter, 6kW i 5-seter), men når man har kalde hender etter å ha vært ute i kulda så er rattvarmen veldig deilig å ha.
Andre med dårligere sirkulasjon i hendene kan sikkert ha større glede av den.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

tornaldo

Å diskutere personlige preferanser som kalde/varme hender og rumpe er lite meningsfullt.  ;) Poenget må være om prisen gjenspeiler tilstand/utstyrsnivå, og dermed er et godt kjøp eller ikke. Som kjøper må man i tillegg gjøre seg opp en mening om hva som er viktig for deg i eiertiden, og eventuelt hva man tenker er viktig når bilen igjen skal omsettes. (Hvis man bryr seg om penger).

Det aller meste av ekstrautstyr er et pluss når den skal selges videre, selv vinterpakke, selv om noen påpeker at det ikke er nødvendig. Andre sier de ikke kjøper Model 3 ene og alene fordi den ikke har varme i ratt.

Mye ekstrautstyr betyr at man treffer bredere når man skal selge videre, det er i alle fall udiskutabelt.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

kodax

Sitat fra: tornaldo på lørdag 15. februar 2020, klokken 15:42
Å diskutere personlige preferanser som kalde/varme hender og rumpe er lite meningsfullt.  ;) Poenget må være om prisen gjenspeiler tilstand/utstyrsnivå, og dermed er et godt kjøp eller ikke. Som kjøper må man i tillegg gjøre seg opp en mening om hva som er viktig for deg i eiertiden
...
Uenig. Tidligere hadde jeg ikke rattvarme, og kunne ikke skjønne hva man skulle med det hvis man hadde bil med ok varmeapparat. Andres erfaringer er dermed interessante i slike sammenhenger.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

automat

Sitat fra: kodax på søndag 16. februar 2020, klokken 08:41

Uenig. Tidligere hadde jeg ikke rattvarme, og kunne ikke skjønne hva man skulle med det hvis man hadde bil med ok varmeapparat. Andres erfaringer er dermed interessante i slike sammenhenger.

Jeg har gått fra nr.2-elbil uten rattvarme, til en med. Og savner fortsatt ikke rattvarme i Tesla'en.

I trillingen var jeg mye kald på hendene, og savnet rattvarme. I Ioniq'en bruker jeg det kanskje i noen minutter hvis jeg ikke har fått forvamet. Dertter blir det ubehagelig varmt. (Ioniq uten app er klønete å forvarme).

Ble du noe klokere av mine personlige erfaringer?
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

kodax

Ok, korreksjon; noens erfaringer vil kunne ha verdi.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

z4rd

Har rattvarme i TMX, men ikke i TM3. Er en nice 2 have feature. Skrur alltid av etter noen minutter.. For meg er det definitivt ingen dealbreaker hvis det mangler i en bil. Bruker det når jeg har muligheten, men savner det ikke spesielt når det er fraværende.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

automat

#21
@kodax:

Det er altså viktig med erfaringer fra folk som har sett lyset når de prøvde rattvarme. Ellers er det ikke så nøye.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

kodax

@automat Min erfaring er at å diskutere hva som er verdt å diskutere på et diskusjonsforum ikke gir meg stor verdi ;)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

automat

Syns du la opp til diskutere hva som var verdt å diskutere i ditt svar til @tornaldo.

Uansett så har vel bilen som startet tråden rattvarme, for denne er vel fra etter at premiumpakka ble standard.

Og utfra at tmx starter på ca 550k på finn, så syns jeg dette eksemplaret ser ut til å ligge på riktig prisnivå.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

geear

Hadde den vært fra etter premium ble standard så hadde den vel ikke hatt "delskinn"?

Albedo

Sitat fra: gr på søndag 16. februar 2020, klokken 22:04
Hadde den vært fra etter premium ble standard så hadde den vel ikke hatt "delskinn"?
Premiumpakke (rattvarme,setevarme bak, bedre lyd++) ble standard før premium interiør (veganskinn) ble standard, så i en kort periode fikk man uansett premiumpakke, men kunne fremdeles velge delskinn. Var slik da jeg bestilte i oktober 2018. Tror ikke det var så veldig mange ukene det gjaldt, før også premium interiør ble standard.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA