Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøpe brukt X - tanker om denne?

Startet av bigC, fredag 14. februar 2020, klokken 10:48

« forrige - neste »

bigC

Jeg leter (fortsatt) etter en brukt X, kom over denne på FINN nå; https://www.finn.no/170403598

Ser jo at den mangler en del ekstrautstyr (premium/vinterpakke/skinn) og usikker på foliert bil (holdbarhet, enkelt å fjerne etc?), men forholdsvis lav km og MCU2 bla på plussiden.

Noen tanker om pris evt andre ting hos ekspertisen her inne?

1000kwh

Positivt med 2018 og lav km.

"Stoffinteriøret" til Tesla er veldig pent og like komfortabel som skinn. God nok lyd i standard stereo. Vinterpakke er ikke nødvendig.

bigC

Takk for svar, noen tanker om pris med bakgrunn i hva som «mangler» kontra hva den har? Har ikke god nok oversikt til å bedømme hva som vil være en «god/dårlig» deal her.

Morten M.

Ser ut til å være en god deal basert på MCU2 og lav km, selv har jeg vinterpakke og "skinn"seter og er veldig glad for det. Varme i setene bak og i rattet er kjekt, men ikke en dealbreaker. Så lenge du klarer deg med 75 pakke tror jeg du blir veldig fornøyd med denne.
Tesla Y 2021 LR AWD
Tesla X100D 2019 (pre-raven)(Solgt)
Fiat 500e 2014 (viva mexico)

o.b.lix

Sitat fra: 1000kwh på fredag 14. februar 2020, klokken 10:52
Vinterpakke er ikke nødvendig.

Jeg vil aldri mer ha bil uten varme i rattet (var dealbreaker for model 3, ble ny leaf i stedet for bil nr 2).

Men det finnes løsninger  8)

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

heiho

Sitat fra: 1000kwh på fredag 14. februar 2020, klokken 10:52
Positivt med 2018 og lav km.

"Stoffinteriøret" til Tesla er veldig pent og like komfortabel som skinn. God nok lyd i standard stereo. Vinterpakke er ikke nødvendig.

Men så har du oss som ikke kjøper bil til 600+ uten rattvarme og bra lydanlegg.

kodax

Dette er vel premium-oppgraderingspakken som ble til standardutstyr i juli 2018:
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

geear

Sitat fra: heiho på fredag 14. februar 2020, klokken 12:14
Sitat fra: 1000kwh på fredag 14. februar 2020, klokken 10:52
Positivt med 2018 og lav km.

"Stoffinteriøret" til Tesla er veldig pent og like komfortabel som skinn. God nok lyd i standard stereo. Vinterpakke er ikke nødvendig.

Men så har du oss som ikke kjøper bil til 600+ uten rattvarme og bra lydanlegg.
Lyden i standard X er helt kurrant til fabrikksanlegg å være, mye bedre enn i Model S, men å diskutere stereo er omtrent like håpløst som å diskutere religion og politikk. :p

Jeg opplever faktisk at rattvarme er helt overflødig i en elbil med så god forvarming/app som Tesla. Bruker rattvarmen en sjelden gang i e-Niroen, men det er ikke ofte (og når den er på så er den for varm). I gamle X5en derimot, der var både setevarme og rattvarme på full fyr i påvente av at det skulle begynne å sive noe varm luft ut av dysene...

Syns bilen så bra ut jeg. Ikke optimalt med solid black, men den er jo iallfall foliert.

bigC

Igjen, takk for tilbakemeldinger, får vurdere den opp imot et par andre alternativer, evt høre om det er noe gå på i pris.

Hvis noen av dere med erfaring vet om spesifikke ting man bør undersøke (feller man kan gå i) i forbindelse med bruktkjøp av Tesla så tas også slike tips imot med takk.

1000kwh

Sitat fra: heiho på fredag 14. februar 2020, klokken 12:14
Sitat fra: 1000kwh på fredag 14. februar 2020, klokken 10:52
Positivt med 2018 og lav km.

"Stoffinteriøret" til Tesla er veldig pent og like komfortabel som skinn. God nok lyd i standard stereo. Vinterpakke er ikke nødvendig.

Men så har du oss som ikke kjøper bil til 600+ uten rattvarme og bra lydanlegg.
Man må nesten forholde seg til det utstyret første kjøper valgte? ;)

Som det blir nevnt så eliminerer forvarming og app hele rattvarmeproblemet.

geear

Sitat fra: bigC på fredag 14. februar 2020, klokken 16:31
Igjen, takk for tilbakemeldinger, får vurdere den opp imot et par andre alternativer, evt høre om det er noe gå på i pris.

Hvis noen av dere med erfaring vet om spesifikke ting man bør undersøke (feller man kan gå i) i forbindelse med bruktkjøp av Tesla så tas også slike tips imot med takk.
Jeg har null forhold til Marcusbil, men de har iallfall solgt MANGE brukte Teslaer, så jeg vil tro de har god kontroll på utstyr, endringer og så videre, og faktisk kan være en ressurs du kan stole på i forhold til mange andre bruktbilselgere.

spirrevipp

Jeg bruker rattvarme nesten hver dag når det er kaldt, som oftest i kombinasjon med formvarming. Jeg ville ikke kjøpt uten.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

1000kwh


Kim-

Har selv X 2018 uten premium og rattvarme. Rattvarmen har jeg savnet et par ganger, men bruk av forvarming fra appen gjør at dette ikke er et problem i det daglige for meg. Det jeg dog har savnet, eller kunne tenke meg å ha det er varme i vindusviskere, opplevd noen ganger over vidden at is fryser på viskerene. Om det faktisk hadde hjulpet med varme i frontruten hvor viskerene hviler vet jeg ikke da, kanskje noen andre kan tilføre noe der.

Ellers er stereoen helt grei, en del dypere lyd med premium.

Hepafilter kan du kjøpe, enten løst filter for 2400 + montering, eller oppgradering fra tesla hvor de fikser alt. Jeg har vurdert dette flere ganger, men har aldri tatt meg tid til å kjøpe.

Varme i bakseter må du selv avgjøre om du ofte har passasjerer som entrer kald bil.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

akke

Rattvarme handler vel mest om man ofte parkerer ute i kulda. Stoffseter trenger kanskje ikke setevarme i like stor grad som skinn da de ikke føles like kalde.
Model X tidlig 2019
Kia Soul EV 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA