Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil ved hurtiglading

Startet av reitsma, torsdag 13. februar 2020, klokken 23:44

« forrige - neste »

reitsma

Opplever i ny og ne bilen ikke tar hurtiglading (2016 I3), det ser ut ladestasjon ikke 'finner' bilen, tar inn og ut ladekontakt uten hell, må da prøve 3-4 forskjellige ladestasjoner før den til slutt tar lading. Skjer ikke ofte men irriterende når det skjer. Noe som flere opplever?

Klykken

Jeg mistenker ladestasjonene. Nesten aldri fått lading til å starte med én gang her..
Men siden bilen din er innenfor garanti enda (ikke passert 100k antar jeg?) så kan det være verdt å ta en runde med service.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

reitsma

Ja, kan tenke meg det før garantien utløper  :+1:

Burger

Kort: i3 skal være lett å hurtiglade, ville fått sjekket det opp

Lang:

Dette har jeg opplevd mye med Leafen min. Usikker på om det noe med min Leaf, alle Leaf, chademo og/eller ladestasjoner.

Kollega kjøpte seg i3 siden han var med på første prøveturen med vår i3 da jeg skulle teste hurtiglading og han bestemte seg for å kjøpe i3 basert på hvor glad jeg var for at alle ladestasjonene fra Trondheim til Oppdal bare virket på første forsøk. Testet alle 22kw og 50kw ladere på hver lokasjon.

Han lader kun med hurtiglading og sier han må hjelpe mange med chademo for å få igang lading mens hans i3 går greit hver gang. Akkurat slik vi opplever vår.

2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Samco

Null problem her med hurtiglading på min 60ah har lada meg til fra Bodø til Kongsvinger i fjor sommer.

quandt1960

i3 er veldig sensitiv for fukt rundt ladekontakt. Opplever det når det regner mye noe også andre i3 eiere rapporterer om på andre forumer. Videre har jeg opplevd at det er ladestasjonen som gjør det. Lite sannsynlig det er noe med bilen, da ville du fått feilmelding om det.

bromm

Sitat fra: quandt1960 på søndag 23. februar 2020, klokken 20:39
i3 er veldig sensitiv for fukt rundt ladekontakt. Opplever det når det regner mye noe også andre i3 eiere rapporterer om på andre forumer. Videre har jeg opplevd at det er ladestasjonen som gjør det. Lite sannsynlig det er noe med bilen, da ville du fått feilmelding om det.
Faktisk første gangen jeg hører at dette skal være et "gjentagende problem" - har vært med på i3-forum (både i Norge og internasjonalt), siden 2013...

SveinJ

Sitat fra: quandt1960 på søndag 23. februar 2020, klokken 20:39
i3 er veldig sensitiv for fukt rundt ladekontakt. Opplever det når det regner mye noe også andre i3 eiere rapporterer om på andre forumer. Videre har jeg opplevd at det er ladestasjonen som gjør det. Lite sannsynlig det er noe med bilen, da ville du fått feilmelding om det.
Aldri hørt om eller opplevd sjøl i de årene jeg har kjørt i3?
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Samco


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA