Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbil med plass til tre barneseter?

Startet av El-sa, torsdag 13. februar 2020, klokken 14:44

« forrige - neste »

El-sa

Finnes det en elbil med plass til tre barn i baksetet, en i bakovervendt stol, en i beltestol og en på pute? Som ikke er en Tesla? Og ikke er en ombygd varebil? Og som har reell rekkevidde over 200 km?
x-2016 KIA Soul EV
2020 KiA e-Soul 64

Ebe

Når du skriver «ikke tesla», mener du da «teslapris» eller faktisk merket Tesla?
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

chriso89


Oddaa

3 barneseter i Soul tror jeg du kan glemme. Omtrent samme plass i baksetet som Golf og Focus i følge elbil.no.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

El-sa

Har Kia Soul. Det er akkurat plass til tre barneseter, men det er ikke komfortabelt for noen, og den er strengt tatt en bybil med laber rekkevidde Av og til trenger man bagasjeplass også. Den nye soulen er ikke aktuell, da den ikke virker som en forbedring på noe annet område enn rekkevidde.

Når jeg sier "ikke Tesla", er det fordi jeg bor i Bergen og har hatt Tesla tidligere. Dessverre må jeg si at det har gitt meg avsmak for merket. Jeg vil ha en bil som tåler å være parkert ute i regnvær og som det ikke til enhver tid er minst én ting galt med. Jeg gidder heller ikke forholde meg til et forhandler/service-nettverk der det kun jobber roboter, og der det tar månedsvis og flere verkstedsbesøk å få ordnet feil og mangler.
x-2016 KIA Soul EV
2020 KiA e-Soul 64

1000kwh

Sitat fra: El-sa på mandag 17. februar 2020, klokken 09:30
Har Kia Soul. Det er akkurat plass til tre barneseter, men det er ikke komfortabelt for noen, og den er strengt tatt en bybil med laber rekkevidde Av og til trenger man bagasjeplass også. Den nye soulen er ikke aktuell, da den ikke virker som en forbedring på noe annet område enn rekkevidde.

Når jeg sier "ikke Tesla", er det fordi jeg bor i Bergen og har hatt Tesla tidligere. Dessverre må jeg si at det har gitt meg avsmak for merket. Jeg vil ha en bil som tåler å være parkert ute i regnvær og som det ikke til enhver tid er minst én ting galt med. Jeg gidder heller ikke forholde meg til et forhandler/service-nettverk der det kun jobber roboter, og der det tar månedsvis og flere verkstedsbesøk å få ordnet feil og mangler.
Hva med en brukt Model S med glasstak? :P

El-sa

x-2016 KIA Soul EV
2020 KiA e-Soul 64

vonKultom

Peugeot 2008 har 3 isofix plasser, og vi testet med vårt bakovervendte bak og det var godt med plass.
Men liten bil da om det skal noe særlig mer inn enn de tre barna.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Truls Antonsen

Kjører med 1 BeSafe X4 Combi i Isofix og 2 Volvo beltestoler i en e-tron.
Går også med Cybex X2 og pute.

Alle stoler har litt forskjellig utforming på hornene, det kan påvirke hvordan de passer.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Barfot

Ikke elbil, men in min Landcruiser 120, som er en rimelig stor bil, satte jeg bakovervendt barnestol i midten og festet denne med skikkelige lastestropper under, bakover/rundt setene. Men der var det kroker i lasterommet og andre festepunket for lastestropper (kapasitet 250 kgs pr. stk) Satt som et skudd og betydelig bedre enn hva et vanlig sete er festet.

Så hadde mellomste barnesete i Isofix ute på ene siden og det var plass til eldstemann, eller en av oss voksne på andre siden. Dette fungerte veldig greit selv på langtur.

I Recaro setet som yngstejenta på 6 nå bruker, så synes jeg kun Isofix og sikkerhetsbelte blir for lealaust, så der surrer jeg det fast i toppen fra de originale festene bak til nakkestøtten med en lastestropp, Da sitter setet stødig.

Så - du må gjerne være litt løsningsorientert med 3 seter, såfremt du ikke skal opp i "barnebilene" S-Max, Galaxy etc :-)


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA