Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: taycan 4s, kort review  (Lest 4400 ganger)

Electric cars in Norway

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1465
  • Helt elektrisk
    • Vis profil
    • Min YouTube kanal
Sv: taycan 4s, kort review
« Svar #45 på: Lørdag 11. Juli 2020, klokken 11:19 »
Må sees. https://www.youtube.com/watch?v=A576r_EfgbY

Beklager hvis den har vært postet her inne før :+1: Bare si ifra så fjerner jeg da denne.

Drag race: Porsche 911 Turbo S vs Taycan Turbo S
557 views•Jul 11, 2020

73

geear

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 7502
    • Vis profil
Sv: taycan 4s, kort review
« Svar #46 på: ſøndag 12. Juli 2020, klokken 01:17 »
Antar dere at hemi kjørte Model 3, eller vet dere? Jeg leste det bare som at den lagde kø generelt sett. Han har vel en racerigga vette..

Men i motsetning til PF blir jeg overrasket hvis ikke Model 3 Performance tar Taycan 4S på bane. Så mye vekt er på ingen måte positivt. Men selvfølgelig må forutsetningene være like ift dekktype osv, det er alfa omega.

Og tar gjerne en kilde på at en X6M tar en M3 i svinger.

Den matcher e92 på nurburnring på rundetider, her er link.
https://www.digitaltrends.com/cars/2015-bmw-x6-m-matches-outgoing-m3-coupes-nurburgring-lap-time/

Hva betyr det, jo at selv om vekt er viktig kan man få til mye med understell og elektronikk.

Når det gjelder Hemi, ja jeg antok at han kjørte Model 3, kan godt hende at det var en feil antagelse som du påpeker, men jeg står på mitt, en dårlig sjåfør kan få enhver bil til å være treg på bane
Nå er ikke Nurburgring enn gjennomsnittlig bane heller akkurat, X6M har 150 hester mer enn M3, og en helt annen effektkurve pga turboene, så den går jo selvfølgelig godt, men vekt er ikke positivt i svinger uansett hvordan man snur på det..
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy. Har Tesla Fawlty X, e-Niro og kosebil med V12, for å kompensere for elbilene.

Stig O

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 807
    • Vis profil
Sv: taycan 4s, kort review
« Svar #47 på: Tirsdag 13. Oktober 2020, klokken 17:54 »
Noen som har 4S performance med 20" sommerhjul, som kan bekrefte om det står alternativ dekkdimensjon i vognkortet? Tenkte og kjøpe lette smidde 21" (9.5X21 265/35-21 og 11.5X21 305/30-21) på sommer og bruke 20" til vinterhjul.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

pst

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 38
    • Vis profil
Sv: taycan 4s, kort review
« Svar #48 på: Mandag 19. Oktober 2020, klokken 17:55 »
Originale vinterdekkdimensjoner for 4S er  225/55 R19 + 275/45 R19, men det er selvfølgelig ikke noe i veien for å kjøre med 245/45 R20 + 285/40 R20
som 20"-hjul ( originaldimensjoner for Taycan turbo ).
Selv vil jeg foretrekke 19" vinterhjul for å få så smale vinterdekk som mulig...
2020 Audi e-tron 55

Stig O

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 807
    • Vis profil
Sv: taycan 4s, kort review
« Svar #49 på: Tirsdag 20. Oktober 2020, klokken 20:57 »
Grunnen til spørsmålet er at jeg vil ha alternativ (21" spec.) i vognkortet. Kjøpte Tesla Model S med 19" hjul som jeg solgte og kjøpte tredjeparts 21"hjul. I vognkortet stod det bare 19" med lasteindeks 98. 21" hadde LI96, og jeg fikk ikke godkjent bilen på EU kontroll. La fram masse dokumentasjon på at bilen også blir levert med 21" og LI 96, men nei da!! Kranglet en hel måned med biltilsyn, og EU verksted før de gav seg!!!!
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

pst

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 38
    • Vis profil
Sv: taycan 4s, kort review
« Svar #50 på: Tirsdag 20. Oktober 2020, klokken 21:52 »
Det fremgår hvilke ulike alternative hjul- og dekkdimensjoner som finnes i bilens tekniske data ( Porsche AG ) ;
angivelsene i vognkortet er minimumsverdier og kan erstattes av produsentens anvendte alternativer.
Dessverre er det mye uvitenhet og byråkrati-kjepphester i Statens vegvesen , men dette bør Porsche Norge eventuelt kunne løse.
2020 Audi e-tron 55

hemi

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1959
    • Vis profil
Sv: taycan 4s, kort review
« Svar #51 på: Tirsdag 20. Oktober 2020, klokken 22:33 »
jeg røyk på en krangel med SVV som varte 2-3 år p.g.a. dette med avskilting, der kontrollør mente det var for store forhjul (185 på bilen vs 175 vognkort)?!?!?!?! og meldte bilen til SVV  for full kontroll

185 var beviselig original dimensjon. og dokumentert.