Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

taycan 4s, kort review

Startet av hemi, onsdag 12. februar 2020, klokken 22:48

« forrige - neste »

elektro

Sitat fra: knut.aulie på mandag 08. juni 2020, klokken 12:52
Sitat fra: elektro på mandag 08. juni 2020, klokken 07:15
Electrek ja.. hvorfor skulle amerikanere la være å bestille Taycan i år fordi fabrikken har vært stengt i seks uker?
Det er vel så enkelt at etterspørsel world wide er sterk og USA hadde ikke store kvoter i utgangspunktet så derfor fører sels uker forsinkelse til at de ikke får i år.

Det kan være det er det de mener, men det er jo nok av folk som venter i åresvis på andre merker, så de mister vel ikke interessen av å måtte vente noen måneder ekstra på en (enn så lenge) sjelden og eksklusiv Porsche.

Vet ikke hva ventepølse heter på Amerikansk jeg.. ;)
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Counterpointer

Sitat fra: elektro på mandag 08. juni 2020, klokken 21:41
Sitat fra: knut.aulie på mandag 08. juni 2020, klokken 12:52
Sitat fra: elektro på mandag 08. juni 2020, klokken 07:15
Electrek ja.. hvorfor skulle amerikanere la være å bestille Taycan i år fordi fabrikken har vært stengt i seks uker?
Det er vel så enkelt at etterspørsel world wide er sterk og USA hadde ikke store kvoter i utgangspunktet så derfor fører sels uker forsinkelse til at de ikke får i år.

Det kan være det er det de mener, men det er jo nok av folk som venter i åresvis på andre merker, så de mister vel ikke interessen av å måtte vente noen måneder ekstra på en (enn så lenge) sjelden og eksklusiv Porsche.

Vet ikke hva ventepølse heter på Amerikansk jeg.. ;)
Leste det ikke som at de mistet interessen, men muligheten.

PS ventepølse er vel hot dog det også

elektro

Sitat fra: knut.aulie på mandag 08. juni 2020, klokken 23:19
Sitat fra: elektro på mandag 08. juni 2020, klokken 21:41
Sitat fra: knut.aulie på mandag 08. juni 2020, klokken 12:52
Sitat fra: elektro på mandag 08. juni 2020, klokken 07:15
Electrek ja.. hvorfor skulle amerikanere la være å bestille Taycan i år fordi fabrikken har vært stengt i seks uker?
Det er vel så enkelt at etterspørsel world wide er sterk og USA hadde ikke store kvoter i utgangspunktet så derfor fører sels uker forsinkelse til at de ikke får i år.

Det kan være det er det de mener, men det er jo nok av folk som venter i åresvis på andre merker, så de mister vel ikke interessen av å måtte vente noen måneder ekstra på en (enn så lenge) sjelden og eksklusiv Porsche.

Vet ikke hva ventepølse heter på Amerikansk jeg.. ;)
Leste det ikke som at de mistet interessen, men muligheten.

PS ventepølse er vel hot dog det også
Det er kanskje mine begrensede engelskkunnskaper, :) de skriver jo «demand remains strong», men jeg ville da ikke skrevet: «will prevent some interested American car buyers from making a a purchase this year" men noe silkt som «will prevent some American car buyers from taking delivery this year".

At ventepølse må være er hot dog, det høres i alle fall rimelig ut! 🙂

2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

geear

#18
Ikke glem at mange amerikanere har tradisjon for å handle bil "på dagen", altså lagerførte biler. ;)

Skjønner kjøreopplevelsen av Taycan vs 3P i svinger, men tror dere som har prøvd begge at Taycan er RASKERE enn 3P i svinger/på bane? Skal mye til å veie opp for flere hundre kilo...

hemi

kjørt begge, taycan offsetter kiloene med bredere gummi og bedre handeling, så holder en finger på taycan turbo S på bane.

Jeg skal prøve få noen hotlaps med taycan ila sommern så får vi se, evnt blir det vel porsche world roadshow i august om planen holder? se om jeg får overbevist noen til å pushe litt tider, om jeg ikke får lov, så kan jo en av de gjøre det.

Counterpointer

Sitat fra: hemi på tirsdag 16. juni 2020, klokken 00:31
kjørt begge, taycan offsetter kiloene med bredere gummi og bedre handeling, så holder en finger på taycan turbo S på bane.
Turbo S må vel utvilsomt være bedre også på bane enn 3p. Noe annet hadde vært rart.
4S er fremstår som en mer lik konkurent, bedre på noe, dårligere på andre ting.

Jeg har ikke kjørt noen av Taycan utgavene (tror det er å friste skjebnen/belaste lommeboka for mye ).

Har du kjørt både 4S, Turbo og Turbo S?

geear

Høres utrolig ut med den vektforskjellen, men det får en nok en form for svar på når de dukker opp på trackdays fremover. :)

Så mye vektforskjell pleier utgjøre opptil mange sekunder på de fleste baner.

PF

forsåvidt, men når Bmw lanserte x6m så hadde den samme rundetider som e92 m3 på bane, så mye kan gjøres på tuning av understell osv, selv om vekten er stor.
En jeg kjenner har gått fra model 3 performance til taycan turbo og han sier at det er to forskjellige verdener i favør Porsche

hemi

Masse trackdays, men lite(sett 0) taycans på bane, flesteparten er vel kjøpt for å posere desverre, men kommer nok noe tider. Mistenker også at flere som har kjøpt, har en 911 de heller bruker på trackday, noe jeg forstår ;)

Aero er nok også vesentlig bedre på taycan turbo s, så angsten og lignende er nok smudere, + mer power.

4s vs TM3P tror jeg nok TM3P kan vinne fort.

Counterpointer

Sitat fra: PF på onsdag 17. juni 2020, klokken 08:56
En jeg kjenner har gått fra model 3 performance til taycan turbo og han sier at det er to forskjellige verdener i favør Porsche
Det er bra en får litt valuta for den ekstra millionen det koster

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Jon65 på fredag 14. februar 2020, klokken 13:00
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 13. februar 2020, klokken 23:32
Det er postet en lang og utførlig post i Taycan face gruppen av en som også selv kjører 3P og selv om han er ekstremt positiv til 4S og har bestilt bil, er han ikke i tvil om at 3P har langt mer punch.
Norsk eller internasjonal gruppe? Du har vel ikke en link?
Jeg har og Tesla M3P, og mener råere aksellerasjon enn det må være for folk med privat kiropraktor, naprapat OG massøse. Jeg har hatt kontinuerlig vondt i nakken mens sommerhjulene er på. Mange andre bilmerker lar softwaren beskytte mot for brå overgang mellom gass av og gass på....ikke tilfellet med Tesla. Er forresten stor forskjell i aksellerasjonen mellom halvladet og fulladet batteri.

Med Model S hadde jeg ikke behov for plutselige aksellerasjoner, mens TM3P maser, og jeg gir etter gang på gang.
Tesla Model Y                         2021-

hemi

TM3P er treigeste bilen jeg eier, humret litt over det etter å ikke ha kjørt elbil på en stund siden jeg generelt kjører mindre og heller kunne ta kosebiler. Ei er den så brå heller. Prøv gigantisk gasspjeld på sinna sugemotor så skjønner du hva jeg mener.

Flex!

Counterpointer

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 25. juni 2020, klokken 00:07
Jeg har og Tesla M3P, og mener råere aksellerasjon enn det må være for folk med privat kiropraktor, naprapat OG massøse. Jeg har hatt kontinuerlig vondt i nakken mens sommerhjulene er på.
Her må det trening til! Du har alt for svake nakkemuskler

Electric cars in Norway

Bør leses :+1:

https://www.autoevolution.com/news/taycan-turbo-s-vs-new-911-turbo-s-is-the-best-porsche-drag-race-ever-145643.html

Taycan Turbo S vs. New 911 Turbo S Is the Best Porsche Drag Race Ever
4 July 2020, 20:55 GMT · BY MIHNEA RADU

geear

For å være ærlig så er jeg mest overrasket over hvor rask 911en er i den videoen der, Taycan går jo omtrent som ventet (0,1s bedre enn Model S på 1/4-mile). Spesielt at 911en tar Taycan Turbo S i alle hastigheter, helt fra bunn. Og bremsetesten avslørte at Taycan ikke blir noen 911-killer på bane, men det er den ekstra vekten elbilene sliter med..

https://youtu.be/l2ojCqhqGZ8

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA