Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladeplasser i Drammen

Startet av Rasmus.B, mandag 19. mars 2012, klokken 08:54

« forrige - neste »

Rasmus.B

Hei.
Kona har fått seg ny jobb i ett firma som har hovedkontor i Drammen, og må da regne med å måtte kjøre fra Lørenskog til Drammen i ny og ne. Bruker hun el bil må hun kunne lade i Drammen. Har sett på ladestasjoner.no at det er noen plasser like ved bybrua og togstasjonen, men det er så få. Likeledes ved sykehuset, der hun også kommer til å jobbe en del, så har jeg funnet 4 plasser på nedsiden av sykehuset. Er det noen som vet om det er rift om plassene, eller kan hun regne med å få ladet?  Hadde vært gull å kunne bruke Leafen til dette.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

jkirkebo

Sitat fra: Rasmus.B på mandag 19. mars 2012, klokken 08:54
Hei.
Kona har fått seg ny jobb i ett firma som har hovedkontor i Drammen, og må da regne med å måtte kjøre fra Lørenskog til Drammen i ny og ne. Bruker hun el bil må hun kunne lade i Drammen. Har sett på ladestasjoner.no at det er noen plasser like ved bybrua og togstasjonen, men det er så få. Likeledes ved sykehuset, der hun også kommer til å jobbe en del, så har jeg funnet 4 plasser på nedsiden av sykehuset. Er det noen som vet om det er rift om plassene, eller kan hun regne med å få ladet?  Hadde vært gull å kunne bruke Leafen til dette.

Jeg har parkert ved bybrua flere ganger. Det var alltid ledig der når jeg kom dit, men så kjører jeg kun bil til Drammen når jeg begynner så tidlig at togene ikke går heller da. Om hun skal gjøre det samme er det ikke noe problem.

Midt på dagen har de to plassene stort sett vært opptatt. Men det er jo 8 gratisplasser på Bragernes-siden da.

Ellers burde det vel nesten være mulig å kjøre tur/retur på en 100% lading ? Hvis ikke er det jo planlagt en rekke hurtigladestasjoner på veien i løpet av året. Foreløpig er eneste mulighet Birger N Haug sin.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Rasmus.B

Ja, det burde være mulit T/R Lørenskog Drammen på en lading, det er ca. 12 mil.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Thomas Parsli

Hvis det er 12 mil går det bra så lenge det ikke er kaldt (under -10) eller ekstremt mye vann i vegbanen.
Det er bare å prøve, hvis det ser dårlig ut kan man hurtiglade på Økern på vei hjem (der er både BNH og Statoil).


Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA