Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla model S 75d 2015 model?

Startet av Joachim@sancon.no, onsdag 12. februar 2020, klokken 18:02

« forrige - neste »

Joachim@sancon.no

Så inne på Tesla sine sider i dag at de hadde en 2015 Model 75d med 4års garanti og pris rundt 360. Var selv ikke klar over at 75 fantes så tidlig som i 2015 og ble litt overrasket. Hvordan er det med batteri på de tidlige 75 pakkene er det samme kjemi som på litt nyere  75?

Etter hva jeg forstår er det kun 85 pakken som er særlig rammet at redusert ladehastighet? Noen som vet om det er annen type batteri/kjemi?

Her er link til en lignende bil. Den jeg så før i dag er nå borte..

https://www.tesla.com/no_NO/used/5YJSA7E25FF113641?redirect=no


Motorwatt

Den forrige synes jeg var bedre, og hadde 4 års garanti mot denne som har 2 år. Det kan telle veldig mye.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Joachim@sancon.no

Virker som om at de har endret litt på kriteriene på hvilke biler som får 4år. Har nå sett flere biler med km over 50000 som har 4 år. Men enig ang garanti, hadde ikke kjøpt en 2015-16 model med kun 2år. Og heller ikke en uten garanti.

tornaldo

Det er en feil på siden. Det er 70D biler som nå står som 75D. Åpenbart feil, 75 batterier ikke levert før i 2016. Så batteriene opp til (og ikke med) facelift 2016 modeller lider av ladeangst.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Joachim@sancon.no

Er det slik å forstå at alle biler med facelift har ny type batterier som ikke har fått redusert ladefart?

alda

Sitat fra: Joachim@sancon.no på torsdag 13. februar 2020, klokken 08:36
Er det slik å forstå at alle biler med facelift har ny type batterier som ikke har fått redusert ladefart?
Stämmer, det var väl bara de gamla 85kw-batterierna som fick det. Facelift har ju 75 eller 90/100kw med nyare batterikemi såvitt jag vet.
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

tornaldo

Gamle 60/70/85 batterier/biler er omfattet av redusert ladehastighet/ytelse/batterikapasitet. Se den endeløse tråden her på forumet vedrørende dette.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

geear

Sitat fra: alda på torsdag 13. februar 2020, klokken 08:49
Sitat fra: Joachim@sancon.no på torsdag 13. februar 2020, klokken 08:36
Er det slik å forstå at alle biler med facelift har ny type batterier som ikke har fått redusert ladefart?
Stämmer, det var väl bara de gamla 85kw-batterierna som fick det. Facelift har ju 75 eller 90/100kw med nyare batterikemi såvitt jag vet.
Mener å ha lest at det er forskjellig kjemi i 90 og 100-batteriene også, og at 75-pakkene ble endret fra "90-kjemi" til "100-kjemi" samtidig som 100 kom?

Contango

Artig at Tesla selger denne https://www.tesla.com/no_NO/used/5YJSA7E21KF298667?redirect=no for 828,400 og denne https://www.tesla.com/no_NO/new/5YJSA7E29KF334444?redirect=no for 817,642. Så er det denne da, https://www.tesla.com/no_NO/new/5YJSA7E40KF313905?redirect=no som det også er nokså nedslående å oppdage realitetene bak for den ukyndige kjøper. De merker 100 bilene med feil WLTP (skal være NEDC), så det ser jo unektelig bedre ut med en 100 enn en LR/P. Forøvrig er en del av inventory bilene såpass gamle nå at det er verdt å spørre hvordan de har blitt lagret. Noen må vel snart nærme seg ett år siden produksjon.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Muffinman

Hvorfor kan ikke Tesla bare gi opp norsk på websidene? De har prøvd uten å få det helt til siden 2012 nå  :D

Cned86

Godt mulig at pakken har vært org 60/70kwh men som ble byttet til 75 på garanti?

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA