Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bilde/informasjon om Suv?

Startet av milander, onsdag 12. februar 2020, klokken 14:00

« forrige - neste »

milander

Alle bildene jeg har sett er fra konseptversjonen av coupe. Er det noen bilder av Suven?

Kafk4

Nei.
Blir med stor sannsynlighet presentert i mai en gang.

KJE E

#2
Håper dette er reelt, og ikke bare oppspinn.  Med min begrensa tysk nevnes det vel også 7 seter under bildeteksten på høyre side.

batterimannen

Sitat fra: KJE E på torsdag 13. februar 2020, klokken 00:25
Håper dette er reelt, og ikke bare oppspinn.  Med Linn begrensa tysk nevnes det vel også 7 seter under bildeteksten...

Rykter skal ha det til at både Enyaq og ID4 kommer med mulighet for 7 seter, men jeg har ikke sett hva som er kilden til ryktene og hvor troverdig det er. Hvis det kommer 7-seter, så håper jeg at det kommer ifra start.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

oarnoe

Motor går vel langt i å si at bilen de har sett på har 7 seter og at den da har 550 liter bagasjeplass, noe som da blir større på 5 seteren. Jeg leser også at den kommer med 2WD først.....


https://www.motor.no/artikler/elbil-vi-har-provekjort-skodas-nye-el-suv-enyaq/
2018 - Nissan Leaf Tekna 40kWh
2022 - Skoda Enyaq 80X

Guleböj

Sitat fra: oarnoe på torsdag 13. februar 2020, klokken 21:33
Motor går vel langt i å si at bilen de har sett på har 7 seter og at den da har 550 liter bagasjeplass, noe som da blir større på 5 seteren. Jeg leser også at den kommer med 2WD først.....


https://www.motor.no/artikler/elbil-vi-har-provekjort-skodas-nye-el-suv-enyaq/

Tenkte på de samme tingene når jeg leste artikkelen. Skuffende om man kun får 2wd i starten.

torlie

Blir ikke kjøp for min del om det kun kommer 2WD, venter til AWD kommer for salg.

Tipper majoriteten av de som venter på denne vil ha det samme, ergo kan muligens de som ligger lenger bak i køen hoppe godt fremover om de ikke bryr seg om at det er 2WD.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Ebe

Veldig spent på baksetene på denne. Om de mener familiebil for de med kun to barn (som de fleste biler faktisk er), eller en familiebil med tre eller flere barn.

De tulla det jo til med Kodiaq, med kun fire ordentlige seter.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

tornaldo

Sitat fra: oarnoe på torsdag 13. februar 2020, klokken 21:33
Motor går vel langt i å si at bilen de har sett på har 7 seter og at den da har 550 liter bagasjeplass, noe som da blir større på 5 seteren. Jeg leser også at den kommer med 2WD først.....

https://www.motor.no/artikler/elbil-vi-har-provekjort-skodas-nye-el-suv-enyaq/

Kan selvfølgelig legge all mulig slags tolkning i det utsagnet, men personlig tolker jeg det dithen at i konseptversjonen er det fire seter og coupé, med 550l, mens i SUV versjonen med fem seter vil man få mer plass pga at den er rettere/høyere bak.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

batterimannen

Basert på illustrasjonen i det tyske bladet så synes det likner med på en mer tradisjonell stasjonsvogn (Octavia/Superb) enn en mer offroad-stasjonsvogn/SUV (Kodiaq).  ???
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023



torlie

Så disse bildene selv tidligere i dag, og om dette er tilnærmet resultatet er det litt kjedelig design kanskje?

Synes det isåfall minner veldig om en storebror til Skoda Karoq, bilde vedlagt. Hadde håpet de satset litt mer mtp design.

2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

batterimannen

 Du kan ikke vise dette vedlegget.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Electric cars in Norway

#14
batterimannen, Ser det er samme felgene på den tildekte du la ut bilde på som denne svarte som ble lagt ut her tidligere av StaticApnea. 

Likte de felgene.

https://www.carbuyer.co.uk/2021-skoda-enyaq-electric-suv-spied-testing-pictures

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA