Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skoda ENYAQ! - hva synes du?

Startet av Martin Eden jr, onsdag 12. februar 2020, klokken 10:13

« forrige - neste »

Martin Eden jr

Da har Skoda fortalt oss at navnet på det vi hittil har kalt Vision iV - blir Skoda Enyaq!

Begrunnelsen er "Bokstaven «Q» i ENYAQ følger ŠKODAs navnestrategi, som et kjennetegn på at bilen er i SUV-segmentet. Med «E» som første bokstav refererer ŠKODA til den fullelektriske drivlinja. Videre er navnet utledet av det irske navnet «Enya», som betyr «kilde til liv». Det er igjen en referanse til ŠKODAs helhjertede satsing på nullutslippsteknologi fremover."

Blir sikkert vant til dette også... bør vi omdøpe tråden her?

"yaq" har jo ikke en god "ring" for engelsk-språklige - det fremkaller vel brekninger... hva synes dere  godt navn?
2014-2018 Soul EV, 2018-2019 Kona EV, 2019- eSoul, 2022- Enyaq 80X

Tafsern


Jon65

Får håpe de er bedre på bildesign enn navndesign....

patron


PTh


TOO


torlie

Bryr meg egentlig lite om navnet så lenge vi snart får se bilen  :)

2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

chrgod

Skoda har tidligere, med hell, benyttet navn fra sin storhetstid; Octavia, Felicia, Rapid..

De burde gjøre det samme nå, og kalle den nye bilen: 120 L!

(Denne modellen het "Estelle" i UK, men det navnet er nok dessverre opptatt nå).
2022 Tesla Y

lirekassa

Ikke så overraskende at de velger noe i tråd med de øvrige SUV-navnene, men dette klinger dårlig hos meg. Bryr meg ikke nevneverdig egentlig, vil bare innrømme at jeg tok feil på navnegjettingen i en annen tråd  :o

batterimannen

Ikke et pent navn. Gir kun assosiasjon med jak-okse, ikke enya eller noe annet. Greit at navnet slutter med Q, så det følger resten av SUV modellene.

For å være ærlig så bryr jeg meg ikke om navnet. Lurer mer på om den kommer som 7-seter, når Enyaq 4x4 kommer og hva den får som estimert wltp-rekkevidde. Er også interessert i å høre bagasjevolum (VDA) og hvordan setene legges ned (60/40 eller 3-delt?)... og til slutt, hva koster den fullspekket med største batteri 4x4 med 7-seter (hvis det kommer).
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

ChristR

Som en fyr som har bestilt Skoda CITIGOe iV, så synes jeg Enyaq har skikkelig schwung over seg :laugh:
Nå:
2021 Tilhengerfeste m/TM3 LR
Før:
2018 VW Golf GTE
2020 Škoda CITIGOe iV

telcontar

Som mange sier, hvem bryr seg om navnet så lenge de leverer en bra bil til bra pris.

ToWalkOrDrive

En..yaq!!
Det er lyden du lager når du er 18 år, dritings, og sitter i baksetet på taxien og klarer nesten å holde spyen inne.
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA