Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Reaksjon på interiøret på Model S

Startet av Cobos, søndag 18. mars 2012, klokken 17:34

« forrige - neste »

Cobos

Det virker som interiøret på Model S nå begynner å nærme seg ferdig og jeg må innrømme at jeg er litt skeptisk. Jeg savner veldig plass til å sette noe annet enn 2 drinker. Det ser ut som det er en større plass mellom forsetene og 2 koppholdere. Et bitte lite hanskerom er alt av plass inne i kupeen.
Ta en titt på bilder her, fra en av posterne på Teslamotorsclub som var på Model S dager i California. Er dette et premiuminteriør i Europa?

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

JohanH

Enig, ser fortsatt overlag litt "cheap" ut, og jeg savner center konsollen. Men har på den andre side aldri sittet i en bil uten så skal være litt forsiktig med å uttale meg for sikkert om det...

Det er fortstatt Beta dog, og kan hende finishen blir enda bedre på produksjonsmodellene. Tror de vil gjøre alt de kan for å ikke få kritikk på deltajer i interiøren, når det vært så mye snakk om det.

Ikke Isofix på de baksetene, men kanskje kommer på den europeiske versjonen?

Cobos

Jeg kunne klart meg greit uten center konsoll hvis de hadde dørlommer, større hanskerom og en partre smårom eller brillerom. Nå er det ingenting virker det som. Utifra hva personer som George Blankenship sier så er det "feature freece" nå, slik at det som gjøres av rettinger er bare for å hindre feil. Det er det inntrykket jeg får utifra intervjuer og beskjeder, derfor denne posten.

De har LATCH i baksetene som er den amerikanske varianten av Isofix, så tipper det blir isofix på europeiske varianten.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

i_expect

Er det noen som har et godt bilde av bilen med morbærtre-interiør (virkelig bilde, ikke slik som på designstudioet)?
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

Lokführer

Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

i_expect

Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

laumb

Bare jeg som savner Banana Leaf interiøret?
Det skulle de virkelig ikke ha fjernet.
Banana Leaf Matte var awesome!


Cobos

Jeg forstår ikke hvorfor de i tillegg til karbonfiber ikke bare hadde en børstet aluminium løsning. De kunne sikkert laget det fra rester av produksjonen av selve bilen. Av prinsipp synes jeg treimitasjon i plast er ganske latterlig materiale selvom noen av de ser ganske OK ut. Jeg vil at materialer skal være det de er og ikke utgi seg for noe helt annet. Hmm kanskje jeg kan få laget de plastbitene i faktisk tre? Noen som vet om det er mulig å få tak i panelene ikke festet til en bil?

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

AttackOfTheMac

+1 @Cobos

Men jeg tenkter også at dette er noe Tesla må ha tenkt på, men at de av div grunner ikke har valgt å gå for det.
Kanskje det er noe som kommer etterhvert som en upgarde eller noe.

19quiz76

Under prøvekjøring i dag påpekte brorsan dårlig kvalitet på skinn, skjevt festet trim etc., og Tesla-representanten innrømmet at på denne preproduksjonsmodellen var det mye dårlig finish. Han sa det var et vesentlig bedre totalinntrykk på de bilene de får inn nå om dagen, 7.000 biler ut i produksjon :)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Muffinman

#10
Er også skeptisk til interiøret. Tilbakemeldinger om lav kvalitetsfølelse og merkelig utformet baksete får jeg sjekket om stemmer på lørdag, men jeg er mildt sagt kritisk til at man ikke leverer justerbare nakkestøtter. Manglende oppbevaringsrom trekker også ned. Ellers  ser dashbordet ut  som bare en amerikaner kan lage det (never underestimate the bad taste osv). Bestiller med karbontrim, da synes jeg ikke designet blir så framtredende.

Alt dette er imidlertid kameler jeg er forberedt på å svelge sammen med front/grill. Det handler for min del om å veie positivt mot negativt, og alt i alt tipper vektskåla lett i retning positivt for denne bilen - totalt sett.

Øyvind.h

Så du kjøper en bil med det du synes er stygt interiør/stygt dashboard, og som mangler funksjoner du vil ha? Hvorfor i alle dager venter du ikke på andre modeller/kommende generasjoner?

Husk at du skal sitte bak rattet i denne bilen hele tiden. Å kjøpe en bil du synes er bedriten bortsett fra den elektriske drivlinjen virker for meg helt merkelig. Personlig synes jeg interiøret er herlig moderne, og jeg skal også kjøpe bilen. Tror aldri i livet jeg hadde kjøpt om jeg hadde hatt så mange negative tanker om bilen, for du må leve med det du misliker frem til du selger bilen....
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Muffinman

#12
Sitat
Å kjøpe en bil du synes er bedriten bortsett fra den elektriske drivlinjen
Dette har jeg da slettes ikke gitt utrykk for.

Øyvind.h

#13
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 07. mai 2013, klokken 21:45
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 07. mai 2013, klokken 21:42/quote]
Å kjøpe en bil du synes er bedriten bortsett fra den elektriske drivlinjen
Dette har jeg da slettes ikke gitt utrykk for.
Spesielt det at du misliker dashboardet du skal se på hver dag (antar det var det du mente med "bad taste") ga meg det inntrykket. Om du i tillegg misliker fronten på bilen + div andre mindre detaljer tror jeg du bør revurdere reservasjonen. Ikke verre enn å vente på facelift, Model X evt. Gen3?

Etter mitt syn bør de som føler de svelger kameler droppe kjøp, for man skal jo leve med bilen? Jeg har selv ting å utsette på bilen, men ikke noe i nærheten av at jeg misliker dashboard eller ytre utseende.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Muffinman

Poenget er at det er så mange positive sider ved denne bilen at jeg ikke har problemer med å inngå noen kompromisser. Dessuten er det riktig tid å satse på en slik bil nå mtp incentivene som man vil få mindre uttelling for om man venter. Det er for meg et argument for å kunne forsvare kjøp av en bil i denne prisklassen (ca. 700K). Model X er uansett uaktuell.

Dasbordet tenker jeg ikke over noe særlig etter en tid vil jeg tro. Har snart 6 år og 100.000km i Saab 9-3, og selv om dashbordet ikke er pent å se på der heller var det faktisk bare helt i begynnelsen jeg la merke til det. Så lenge det er bra i bruk er det på en måte greit.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA