Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Premium Connectivity på SR+

Startet av perjohans, lørdag 08. februar 2020, klokken 10:14

« forrige - neste »

perjohans

Prøver å få et konkret svar her, mange sier ulike ting.

Får en SR+ levert om ikke så lenge, og synes Premium Connectivity er viktig å ha, og betaler gjerne.

Noen sier at man ikke KAN få sette, noen sier at ALLE biler har det (inntil 1 år). Hva er rett? Hilsen kart- og musikkinteressert.

srolvag

Vi skal få tilgang til å abonnere på dette. Akkurat nå er det inkludert på ubestemt tid.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hyundai Ioniq 5 2023
VW E-Up! 2017
Tesla Model 3 LR RWD - Mandagsbil - Solgt 2020
VW E-Up! 2015 - Solgt 2019

perjohans

Aha, OK. Ser dette på Tesla.com:


Hvor mye koster Standard Connectivity og Premium Connectivity?
Standard Connectivity er inkludert. Priser for Premium Connectivity annonseres snart, noe vi forventer å ligge rundt $ 100 (USD) årlig.

Betyr det at 4G/LTE også er inkludert inntil videre?

srolvag

LTE er inkludert også ja. Kan streame musikk og Netflix på det.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hyundai Ioniq 5 2023
VW E-Up! 2017
Tesla Model 3 LR RWD - Mandagsbil - Solgt 2020
VW E-Up! 2015 - Solgt 2019

amstray

Har vært i flere telefoner med Tesla om dette, og fikk også feilaktig beskjed av leverandør ved overtakelse. Det som ser ut til å være fasit, er at alle får en måneds gratis tilkopling ved overtakelse (på min virket det ikke før etter en hard reboot), mens abonnementløsningen visstnok skulle komme med en oppdatering tidlig i februar. Håper og tror prøveperioden varer til de klarer å få abonnementløsningen på beina. Den er klar i mange andre land, men ikke i Norge ennå.
2024: VW ID4
2020: Tesla Modell 3 SR+ - solgt
2018: Nissan Leaf  40kw - solgt

emurof

Så man kan få sanntidstrafikk, YouTube, Spotify, osv. også med SR+? Trodde ikke alt dette skulle være tilgjengelig i det hele tatt på SR+ jeg.

amstray

Jeg har i alle fall Spotify på min SR+.
2024: VW ID4
2020: Tesla Modell 3 SR+ - solgt
2018: Nissan Leaf  40kw - solgt

janhr

Spotify, youtube, Netflix, internet radio, surfe på web kan f.eks se Rikstv direkte og arkiv alt fungere som på en vanlig pc. Fungerer også i utlandet.
TM3 SR+ HF

emurof

Tidligere var det vel slik at de sa man måtte kjøpe LR-AWD for å få sanntidsdata, streaming, osv. Hvis det stemmer at de har ombestemt seg så er jo SR+ nesten noe man kan vurdere.

perjohans

Synes det er fantastisk verdi om høy performance er det viktigste :-)

Regner med du snakker om SR og ikke SR+. Standard Range Plus har jo «delvis premium interiørpakke», det er nok der det ligger.

emurof

Nei, jeg mener å huske at SR+ også skulle komme uten streaming og trafikkdata. Men kanskje jeg husker feil da.

MikkeBoomBoom

Sitat fra: emurof på torsdag 13. februar 2020, klokken 08:34
Nei, jeg mener å huske at SR+ også skulle komme uten streaming og trafikkdata. Men kanskje jeg husker feil da.

Alle skal kunne få "premium connectivity" altså trafikkdata og streaming. LR har dette inklusive i ett år, mens SR+ skal måtte betale fra dag 1. Når det er sagt så har jeg kjørt rundt i et halvt år med streaming, netflix, kartdata mm uten å betale ei krone. Antar det blir tatt bort slik at jeg må kjøpe en pakke når det er klart.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA