Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

AC lading Mii

Startet av tom-eil, fredag 07. februar 2020, klokken 21:39

« forrige - neste »

mthoring

Hva skjer om man forsøker å lade Mii på ladeboks koblet i IT 3-fas (L1-L1, L2-L2, L3-N)?

Vil den klare å trekke ~8kw, på lik linje med feks Tesla Model S/X (og e-Golf?) da?
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Elmo

#61
Sitat fra: mthoring på torsdag 18. juni 2020, klokken 15:45
Hva skjer om man forsøker å lade Mii på ladeboks koblet i IT 3-fas (L1-L1, L2-L2, L3-N)?
Vil den klare å trekke ~8kw, på lik linje med feks Tesla Model S/X (og e-Golf?) da?

Om du leser hele tråden så ser du utfordringene med nettopp det
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

mthoring

Sitat fra: Elmo på torsdag 18. juni 2020, klokken 16:15
Sitat fra: mthoring på torsdag 18. juni 2020, klokken 15:45
Hva skjer om man forsøker å lade Mii på ladeboks koblet i IT 3-fas (L1-L1, L2-L2, L3-N)?
Vil den klare å trekke ~8kw, på lik linje med feks Tesla Model S/X (og e-Golf?) da?
Om du leser helectråden så ser du utfordringene med nettopp det

Sitat fra: Holmis på torsdag 12. mars 2020, klokken 17:12
Nå har jeg koblet om min Easee til 3 fas 230V IT. Og når jeg da lader med 7,2kW belastes fasene: L1 28,5A L2 16,4A L3 16,2A.

Ser nå ut som en bekreftelse på at IT 3-fas fungerer på samme måte som e-golf, spør du meg.
Hva er eventuelt utfordringen med det?
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Elmo

Sitat fra: mthoring på fredag 19. juni 2020, klokken 01:55
Sitat fra: Holmis på torsdag 12. mars 2020, klokken 17:12
Nå har jeg koblet om min Easee til 3 fas 230V IT. Og når jeg da lader med 7,2kW belastes fasene: L1 28,5A L2 16,4A L3 16,2A.

Ser nå ut som en bekreftelse på at IT 3-fas fungerer på samme måte som e-golf, spør du meg.
Hva er eventuelt utfordringen med det?

Det Holmis viser til her er i praksis 1fas 32A.  Du spurte vel om 3fas 16A ??
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

jkirkebo

Sitat fra: Elmo på fredag 19. juni 2020, klokken 09:48
Sitat fra: mthoring på fredag 19. juni 2020, klokken 01:55
Sitat fra: Holmis på torsdag 12. mars 2020, klokken 17:12
Nå har jeg koblet om min Easee til 3 fas 230V IT. Og når jeg da lader med 7,2kW belastes fasene: L1 28,5A L2 16,4A L3 16,2A.

Ser nå ut som en bekreftelse på at IT 3-fas fungerer på samme måte som e-golf, spør du meg.
Hva er eventuelt utfordringen med det?

Det Holmis viser til her er i praksis 1fas 32A.  Du spurte vel om 3fas 16A ??

Nei, det er i praksis 3-fase 32A 230V. Eller, 28A da. 16A bør kunne gi 4,2kW lading (2x9,25A).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

mthoring

Sitat fra: jkirkebo på fredag 19. juni 2020, klokken 12:45
Nei, det er i praksis 3-fase 32A 230V. Eller, 28A da. 16A bør kunne gi 4,2kW lading (2x9,25A).

Så, på min ZapCharger Pro koblet i IT 3-fas (L1-L1, L2-L2, L3-N), så vil jeg (mest sannsynlig) i praksis få ladet med ~7kw på Mii-en, ikke sant?
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Elmo

#66
Sitat fra: mthoring på fredag 19. juni 2020, klokken 16:05
Så, på min ZapCharger Pro koblet i IT 3-fas (L1-L1, L2-L2, L3-N), så vil jeg (mest sannsynlig) i praksis få ladet med ~7kw på Mii-en, ikke sant?
Er den virkelig L1-L1, L2-L2, L3-N og ikke L1-L1, L2-L2, L3-L1 ??

Er det 16A eller 32A du har ??
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

mthoring

#67
Sitat fra: Elmo på fredag 19. juni 2020, klokken 19:36
Sitat fra: mthoring på fredag 19. juni 2020, klokken 16:05
Så, på min ZapCharger Pro koblet i IT 3-fas (L1-L1, L2-L2, L3-N), så vil jeg (mest sannsynlig) i praksis få ladet med ~7kw på Mii-en, ikke sant?
Er den virkelig L1-L1, L2-L2, L3-N og ikke L1-L1, L2-L2, L3-N ??

Er det 16A eller 32A du har ??

32A

Ser ut som du har bomma litt over? I IT-nett har man ikke N-leder, derfor brukes ene faselederen som N-leder.

(Model 3 støtter deltakobling, og er derfor ikke avhengig av N, og kan dermed lade med 11kw på IT 32A. Kobling i ladeboks er den samme uansett. Laderen i bilen senser IT og kobler om til delta internt. Såvidt meg bekjent er Model 3 alene om dette.)
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Elmo

#68
Det være du som skrev L3-N.
Jeg forsøkte å skrive
- mener du L1-L2, L2-L3, L3-L1
- men mobilen ville noe annet
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

mthoring

#69
Med L1-L1, L2-L2, L3-N så mener jeg å illustrere at man kobler en faseleder (kall den gjerne L1) til klemmen merket L1 i ladeboksen, en annen (kall den gjerne L2) til L2 og den tredje (L3) til N. Altså at den er koblet for IT 3-fas. Er i hvertfall slik TWC kobles.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

jkirkebo

Sitat fra: mthoring på fredag 19. juni 2020, klokken 16:05
Sitat fra: jkirkebo på fredag 19. juni 2020, klokken 12:45
Nei, det er i praksis 3-fase 32A 230V. Eller, 28A da. 16A bør kunne gi 4,2kW lading (2x9,25A).

Så, på min ZapCharger Pro koblet i IT 3-fas (L1-L1, L2-L2, L3-N), så vil jeg (mest sannsynlig) i praksis få ladet med ~7kw på Mii-en, ikke sant?

Ja.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Elmo

Sitat fra: mthoring på fredag 19. juni 2020, klokken 23:16
Med L1-L1, L2-L2, L3-N så mener jeg å illustrere at man kobler en faseleder (kall den gjerne L1) til klemmen merket L1 i ladeboksen, en annen (kall den gjerne L2) til L2 og den tredje (L3) til N. Altså at den er koblet for IT 3-fas. Er i hvertfall slik TWC kobles.
OK, da misforstod jeg. Trodde du snakket om fasene på IT nett  :-[
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

mthoring

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 20. juni 2020, klokken 00:03
Sitat fra: mthoring på fredag 19. juni 2020, klokken 16:05
Så, på min ZapCharger Pro koblet i IT 3-fas (L1-L1, L2-L2, L3-N), så vil jeg (mest sannsynlig) i praksis få ladet med ~7kw på Mii-en, ikke sant?

Ja.

Takk  :)
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Stikkkontakt

Jeg forsøkte å lade Mii på Ratio 1-fas 32A som er justert ned til 24A.
Jeg fikk ikke målt effekten, men den hadde 2t 50min rest når batteriet var 3/4 fullt.
Det skulle bety ca 8kwh/2,8h= ca 2,8kw eller 12-13A.
Er det maks 13A pga software, eller er det 12A(halvparten av innstilt strømstyrke)?

Daruu

Jeg mener å huske at den sto innstilt på 13a lade hastighet fra fabrikk i appen, skal lade mer om den står på max
2020 VW Eup range

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA