Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Svak forvarming

Startet av Stigern, onsdag 04. november 2020, klokken 08:59

« forrige - neste »

Stigern

Noen andre som sliter litt med dårlig forvarming?

Nå som det ligger rundt 0 så får jeg is på bilen på morran, setter på forvarming via appen 15 min før, men isen er bare delvis fjernet og bilen er langt fra varm.

Fler enn meg som har samme "problem" ?

Har satt forvarming til 29 grader, hadde ikke samme problemet forrige vinter. Da hadde jeg på 25 grader

Miinoob

Kan ikke si at jeg har hatt det problemet hittil. Men hvor lenge varer oppvarming egentlig? Er det til du setter deg i bilen eller eventuelt slår den av i appen?

Stigern

Mener å ha lest at den Max varer 15 min.
Blir spennende å se hvordan vinteren blir om oppvarmingen er så dårlig som den er nå :/

Sandvika

Trykk på defroster og varmekablene i frontruten heller enn å basere dere på forvarming til dette formålet.

Kom ut til nediset bil hvor jeg hadde glemt å forvarme i forrige uke. Startet defroster og varmekablene i frontruten, gikk bak for å hente skrape i bagasjerommet. Da jeg kom tilbake til frontruten etter 30sekunder var det allerede så smeltet at jeg kunne ta resten med vindusviskerne!  :laugh:

Elmo

Sitat fra: Sandvika på lørdag 14. november 2020, klokken 10:54
Trykk på defroster og varmekablene i frontruten heller enn å basere dere på forvarming til dette formålet.
Eller begge deler  :+1: ;D
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Stigern

Sitat fra: Elmo på lørdag 14. november 2020, klokken 17:27
Sitat fra: Sandvika på lørdag 14. november 2020, klokken 10:54
Trykk på defroster og varmekablene i frontruten heller enn å basere dere på forvarming til dette formålet.
Eller begge deler  :+1: ;D

Joda, men litt av poenget med forvarming er jo at bilen skal være litt varm når man setter seg i den, og at man skal slippe å gå ut til bilen for å starte den før man skal dra.

Hvordan er deres temp i bilen når den er ferdig med å forvarme? Har satt min på 29 grader nå og er ikke bedre enn 10-15 grader kanskje, i en garasje som har 1-2 grader.

Hjelper på å få kjappere varme da det allerede blåser varmt, men vil jo gjerne ha en varm bil å sette meg i når jeg skal kjøre på morran.

Daruu

Setter du på varmen "manuelt", eller har du satt på planlagt avreise med varme til det tidspunktet?
2020 VW Eup range

Stigern

Sitat fra: Daruu på mandag 21. desember 2020, klokken 07:25
Setter du på varmen "manuelt", eller har du satt på planlagt avreise med varme til det tidspunktet?

Starter den manuelt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA