Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Motorhavari Peugeot Ion

Startet av FinnG, torsdag 06. februar 2020, klokken 20:49

« forrige - neste »

FinnG

Har fått beskjed fra verksted at motoren må skiftes. Kostnad: 50.000,- Bilen er en Ion fra 2014, og har gått ca75000km. Har noen hørt om noe tilsvarende? Skal jeg bruke penger på dette?
Peugeot Ion 2013, Toyota Camry 1996, Toyota Corolla Verso 2007, Opel Rekord C 1967

LittleHammer

Fikk også beskjed om at jeg måtte betale ca 50000 når OBCen i min bil gikk fløyten. Mye av det var delepriser. Endte opp med å finne en del på finn til 2500 som fungerte ypperlig. Sjekk alternativer.
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

jkirkebo

Sitat fra: FinnG på torsdag 06. februar 2020, klokken 20:49
Har fått beskjed fra verksted at motoren må skiftes. Kostnad: 50.000,- Bilen er en Ion fra 2014, og har gått ca75000km. Har noen hørt om noe tilsvarende? Skal jeg bruke penger på dette?

5900,- for delemotor: https://finndel.no/delinfo.aspx?dnr=106079&f=761&bk=554501&dk=0513&no=2&regnr=

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

ACCEPTUS

Kjøb denne: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=168492136
Kjempelett å bytte. Det er utført på ca 5-6 timer uten bukk 😀

engolf

Är du säker på att det är elmotorn som har havererat?
Det är sällan elmotorer går sönder, och på trillingar är det väl girkassen (reduktionsgir) som är den svaga länken.

FinnG

Nei, jeg bare må stole på det merkeverkstedet sier. Jeg synes også det er rart at en elmotor som kun roterer om sin egen akse går fløyten. (i motsetning til en Otto-motor med leamikk i alle retninger)
Peugeot Ion 2013, Toyota Camry 1996, Toyota Corolla Verso 2007, Opel Rekord C 1967

kaiat

Det skjer jo at elmotorer havarerer en gang iblant. Lagerhavari eller brente viklinger f.eks. Jeg har selv vært med på å bytte elmotorer på preventivt grunnlag da akkurat de motorene var tilbøyelige til å si takk for seg, gjerne når det passet som minst (disse ble brukt i industrielle applikasjoner under krevende forhold). Byttet de en gang i året uavhengig om det var faktisk noe feil med de der og da.

Men jeg tror kanskje at det her er girkassa som nevnt. Det har skjedd noen ganger.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA